کانون آنی‌بین

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کدام لنز 50mm را بخریم؟ بررسی و مقایسه ویدیویی 3 مدل لنز Canon 50mm

لنز 50mm چه نوع لنزی است

هرگاه در نام گذاری یک لنز تنها با یک عدد به میلیمتر مواجه شدید (مثال : 50mm یا 35mm یا 15mm) به این معناست که لنز مورد نظر از نوع Prime یا به اصطلاح فیکس یا ثابت است. و بر خلاف لنزهای دیگر که از یک بازه عددی به میلیمتر برای نامگذاری استفاده می کنند (مثال: 18-55mm یا 24-105mm یا 17-40mm) قابلیت تغیر زوم ندارند. به بیان دیگر در لنزهای prime شما امکان زوم کردن به سوژه را ندارید و این قابلیت در لنز لحاظ نشده. برای تغییر زوم تنها راه این است که عکاس با کم یا نزدیک کردن فاصله خود با سوژه ، نوع قاب بندی را تعیین کند.

ویدئو: نحوه نامگذاری لنزها و آشنایی با تفاوت لنزهای مختلف

 

چرا لنز 50mm بخریم؟

ساده ، کوتاه و صریح پاسخ این سوال را می دهیم: اگر قصد خرید فقط یک لنز Prime را دارید ، شک نکنید که بهترین انتخاب شما لنز 50mm است. تصاویر شفاف و فاصله کانونی 50mm عصای دست هر عکاسی خواهد بود. ما در کانون آنی‌بین خوب خاطرمان هست اولین لنزهایی که خریداری کردیم EF 50mm f1/8 II و Canon EF 17-40mm f/4L USM بود.

چه مدلهایی از لنز 50mm در بازار وجود دارد؟

در دنیایCanon شما با این موارد رو برو خواهید شد:

Canon EF 50mm f1/2L USM

لنز canon-ef-50mm-f12l-usm 3
لنز canon-ef-50mm-f12l-usm 3
 

Canon EF 50mm f1/4 USM

لنز canon-ef-50mm-f14-usm
لنز canon-ef-50mm-f14-usm
لنز canon-ef-50mm-f14-usm
 

و در آخر لنز ویژه و دوست داشتنی Canon EF 50mm f1/8 II

لنز ef-50mm-f18-ii
لنز ef-50mm-f18-ii
لنز ef-50mm-f18-ii
 

کدام مدل لنز را از میان 50mm ها را خریداری کنیم؟

اگر برای سوال بالا پاسخ یک کلمه ای می خواهید جواب ما گزینه سوم است! لنزی عالی با f1/8 و قیمتی بسیار پایین که در عین حال تصاویری بی نقص را ثبت می کند.

لنز Canon EF 50mm f/1.8 II تصاویر بسیار شارپ و دقیق ثبت می کند. و تنها ایرادی که به آن می توان گرفت کیفیت ساخت پایین بدنه پلاستیکی آن است. وزن لنز بسار کم است و با توجه به نوع مانت EF ، میتوان آن را بر روی هر دو نوع دوربین های فول فریم و Crop Sensor نصب کرد.

با توجه به دهانه دیافراگم باز F1.8 میتوانید در نور کم و محیط های سربسته بدون استفاده از فلاش تصاویری کاملا دقیق و روشن و صد البته بوکه (Bokeh) های خارق العاده ای خلق کنید .

برای عکاسی صنعتی در صورتی قصد عکسبرداری کلوزاپ از سوژه خود را دارید می توانید روی این لنز حساب کنید. اما فراموش نکنید در عکسهای صنعتی از کارخانجات و محیط های مختلف ، هدف اصلی ثبت تصاویری باز و واید می باشد.

بنابر این از در دسترس بودن لنزهایی مثل 17-40mm یا 24-105mm و یا در صورتی که آماتور هستید 18-55mm اطمینان حاصل کنید.

لنز فیکس 50mm همانطور که از نامش پیداست به هیچ عنوان در رده لنز های واید دسته بندی نمی شود و تا حدی هم زوم است. این مورد هنگامی که از دوربین های Crop Sensor استفاده کنید بیشتر به چشم می آید.

در پایان شما را به تماشای بررسی ویدیویی 3 لنز اشاره شده ، نمونه عکسهای گرفته شده با هرکدام و بیان دقیق و مشروح نقاط قوت و ضعف هرکدام دعوت می نماییم.

 

  • ani been
  • ۰
  • ۰

آگهی های بی کیفیت برای محصولات بی کیفیت! مرز تبلیغات تلویزیونی کجاست!؟

آگهی‌های بی‌کیفیت ، تبلیغات بد

زمانی بود که تبلیغات بی کیفیت شبکه های ماهواره ای برای محصولات بی کیفیت ، مورد هجمه وسیع رسانه های داخلی قرار داشتند. تبلیغات محصولاتی مانند انواع عینک ، لوازم ورزشی ، دارویی ، آرایشی و غیره. تبلیغاتی به سبک TV SHOPPING یا TV MARKETING که به تقلید از تبلیغات دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی به صورت مداوم پخش می شدند.

نکات مورد تاکید در آنها هم معمولا به طور ثابت شامل این موارد بود:

  • – قیمت فقط **** تومان
  • – اگر همین حالا تماس بگیرید از تخفیف ویژه برخوردار می شوید
  • – با خرید یک محصول ، ۲ محصول به صورت هدیه دریافت کنید
  • – همین حالا تماس بگیرید و محصول را در منزل تحویل بگیرید
  • – با پرداخت **** تومان علاوه بر محصول مورد نظر ، یک **** به ارزش **** تومان به عنوان هدیه از ما دریافت کنید
  • – صبر کنید هنوز پیشنهاد ما تمام نشده. در بسته بندی محصول علاوه بر سی دی آموزشی ، یک بسته **** رایگان وجود دارد
  • – این محصول با فناوری های روز جهان (!) ساخته شده

با نگاهی به این جملات ، اولین عبارتی که به ذهن مخاطب هوشیار و متفکر می رسد “عوام فریبی” است. فرقی ندارد چه در سال 1985 میلادی و چه در سال 1397 خورشیدی باشد ، این تبلیغات چیزی جز تهییج مخاطب ساده دل و بی خبر از همه جا و فروش محصولات بی کیفیت به او نیست.

متاسفانه مدتی است که با هجمه و رواج این تبلیغات در شبکه های تلویزیونی کشورمان در حجم گسترده مواجه هستیم. بنیانگذار این گونه تبلیغات شرکت “س م” است که اولین بار در چند سال گذشته با پخش آگهی کرم حلزون (که بعدا با حکم وزارت بهداشت به علت تقلب و کیفیت پایین ممنوع اعلام شد) اقدام به پخش این گونه آگهی ها نمود.

به لطف هزینه پایین پخش در شبکه هایی غیر از شبکه های اصلی صدا و سیما ، این تبلیغات به صورت قارچ گونه رشد کرده و تمامی ساعات تلویزیون را در اختیار گرفته اند. از ماهیتابه و چاقو و خوردکن گرفته تا لوازم ورزشی و کفش و سی دی کارتن. اگرچه بخش بزرگی از این محصولات بی کیفیت و بنجل توسط همان شرکت ذکر شده و تحت برند های مختلف آگهی می شود ، اما هستند گروه های تجاری دیگری که با بهره گرفتن از روش فروش پیامکی ، علاوه بر فرار از مالیات و عدم شفافیت مالی در برابر نهاد های حکومتی ، اقدام به فروش همان محصولاتی که در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان تبلیغ می شود و با همان برند می نمایند. جدیدترین نمونه این اقدام ، پخش آگهی عینک رانندگی است که سالهاست در شبکه های فارسی زبان پخش می شود.

گزارش های دریافتی حکایت از آن دارند که در پشت پرده ماجرا ، آقای «م.ی» و خانم « ر.پ » دو نفری بودند که در اولین تجربه کاری خود ، در نهم شهریورماه سال 82، یک شرکت ” مسئولیت محدود ” را به نام شرکت خدماتی و بازرگانی “س م” و با سرمایه اولیه دو میلیون تومان ثبت کردند. شرکتی که حتی توانایی خرید محلی برای خود نداشت و مجبور بود تا سال 90 چندین نوبت در محدوده خیابان آزادی تغییر آدرس دهد؛ چه برسد به اینکه دارای کارخانه و تولید صنعتی باشد. ماجرای برملا شده امروز زمانی ابعاد حقیقی تر خود را نشان خواهد داد که بدانیم این شرکت در سال 90 اقدام به ثبت اسامی تجارتی زیر نموده است:

نیوتودی ، حلزون ، تن تاک ، آدلی ، مدارا ، ترنتو ، اینام ، پنیلو و پلیل؛ اسامی متعدد و چه بسا خوش آب و رنگی که برای محصولاتی همچون : انواع کرم‌ها ، صابون ، شامپو و انواع محصولات بهداشتی و آرایشی ، لاغری، کاهش وزن ، کرم حلزون ، روغن شتر مرغ (!) ، محصولات آشپزخانه ، بدنسازی و… تقاضای ثبت داده شده‌اند . راز این ثبت اسامی هم چیزی نیست جز این که قرار بوده تمامی این محصولات به مرور ( احتمالا طی مدتی کوتاه و به صورت پی در پی ) روانه بازار شوند ؛ به این صورت که پس از پی بردن مردم به بی‌تاثیر بودن یا بی ارزش بودن یکی از این محصولات تقلبی، مدتی بعد محصولی مشابه اما این بار با نام و شمایلی دیگر به بازار عرضه شده و کلاهبرداری ادامه بیابد.

https://anibeen.

 

تا جاییکه این تبلیغات کمک به فروش محصولات ساخت داخل کند شاید بتوان با اغماض از آن چشم پوشانید اما متاسفانه بسیاری از این آگهی ها محصولات بسیار بی کیفیت چینی را تبلیغ می کنند.

امیدواریم سازمان عریض و طویل صدا و سیما ، اندکی ، فقط اندکی به شعور مخاطبان احترام گذاشته ، به سلامت آنان توجه نماید و ساعات تلویزیون را با آگهی های بی کیفیت برای محصولات بی کیفیت پر نکند.

  • ani been
  • ۰
  • ۰

 

همیشه می‌توانیم هرکدام از فیلم‌هایی که در اینترنت می‌بینیم را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا فیسبوک و توییتر با دیگران به اشتراک بگذاریم. اما امکان اینکه این ویدیوها توسط دیگران دیده شوند و یا حتی وایرال شوند تنها در صورتی خواهد بود که ما ویدئو را به صورت اختصاصی برای آن شبکه اجتماعی و مخاطبان آن ساخته و بهینه کرده باشیم.

یک تفاوت عمده بین ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی و سایر ویدیوها در اینترنت این است که در فضایی مانند اینستاگرام، ویدیوها به صورت گذرا و تصادفی در برابر مخاطبان قرار می‌گیرند. معمولا در این موارد کاربران با اسکرول کردن صفحه اینستاگرام ، توییتر یا فیسبوک خود به صورت اتفاقی ویدیوها را می‌بینند. اما در جایی مانند آپارات یا یوتیوب کاربران برای موضوعی خاص جستجو می‌کنند و دنبال پاسخ خود هستند.

اینکه ویدیوی شما در شبکه‌های اجماعی دیده شود تماما به این بستگی دارد که چقدر در ثانیه‌های ابتدایی نظر بیننده را به خود جلب کند.

خوشبختانه تکنیک‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند در میان تعداد بی شمار ویدیوها، یک سر و گردن بالاتر باشید و شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید.

ما در آنی‌بین یک لیست 11 تایی از ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام بهتر از همه دیده می‌شوند را برای شما گردآوری کرده ایم تا با استفاده از آن‌ها استراتژی ویدئومارکتینگ خود را تقویت کنید.

1. مصاحبه و سوال جواب

مصاحبه و سوال و جواب راحت ترین راه برای مخاطب شماست تا به پاسخ سوالاتش برسد. با مشتریان، مدیران و یا همکاران خود مصاحبه‌ی کوتاهی ضبط کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

2. پشت صحنه

مردم عاشق این هستند که از پشت پرده‌ها با خبر شوند. بهترین راه برای ایجاد اعتماد بین مشتری و برند شما این است بدون پرده در مورد شرکت و سازمان خودتان ویدیویی بسازید و خارج از قواعد همیشگی آنچه در مجموعه تان می‌گذرد را با بقیه نشان دهید. افراد داخل مجموعه تان را به بقیه نشان دهید تا به شما بیش از پیش اعتماد کنند. ما در کانون آنی‌بین همیشه پشت صحنه پروژه های خود را در نمونه کارها قرار می دهیم.

3. معرفی محصول یا خدمات

در مطالعاتی که انجام شده مشخص شده 78% مردم تصمیم نهایی را در خرید محصولات مورد نیازشان پس از دیدن ویدیوهای معرفی محصول و یا سایر ویدیوها برند مورد نظرشان می‌گیرند. ویدئو بهترین را برای نشان دادن جلوه‌های خوب محصول یا خدمات شماست.

4. ویدئوهای لایو (پخش زنده)

https://anibeen.blog.ir/1399/04/30/%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%84%D9%86%D8%B2-50mm-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%85

 

پخش زنده - لایو اینستاگرام

اکثر پلتفرم‌های اجتماعی امکان پخش زنده را برای کاربران فراهم کرده‌اند. پخش زنده امکانی است تا با استفاده از آن برند شما شفاف‌تر و نزدیک تر به مخاطب نشان داده شود. از پخش زنده قرعه کشی‌ها گرفته تا نمایش اتفاقاتی که در سازمان شما می‌افتد.

5. اعلام تخفیف‌ها و جشنواره‌های فروش

اعلام تخفیف‌ها و جشنواره‌های فروش

همه مردم تخفیف را دوست دارند. به دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی خوتان این امکان را بدهید تا با تخفیف بیشتری نسبت به سایرین از شما خرید کنند.

6. ویدئوهای تولید شده توسط مشتریان و کاربران شما

همه می‌دانیم که تولید ویدئو کار راحت یا ارزانی نیست. خوب است گاهی از مشتریان و مخاطبانتان بخواهید ویدئوهایی را که به برند شما مرتبط است تهیه کرده و آن‌ها را به نام خودشان نمایش دهید. حتما با استقبال زیادی مواجه خواهید شد.

7. مسابقات و قرعه‌کشی‌ها

چه کسی است که از جایزه خوشش نیاید؟ با طراحی مسابقاتی، مخاطبانتان را مجبور به ماندن در صفحاتتان و درگیر شدن با مسابقات برندتان نمایید. با تهیه ویدیوهایی مسابقاتتان را تبلیغ کنید و با این کار سیل دنبال کنندگان را مشاهده کنید. ما در کانون آنی‌بین به برندها کمک می کنیم تا با برپایی مسابقات اینستاگرامی نرخ مشارکت مخاطبان خود را افزایش دهند.

8. فراخوان‌ها و رونمایی‌ها

اعلام اخبار مجموعه‌تان و یا ورود محصول و خدمات جدید شما به بازار. این یکی از بهترین خوراک‌های شبکه اجتماعی شما خواهد بود. اگر ویدیوی مورد نظر را در فضایی غیر رسمی‌ و شاد بسازید تاثیر آن چند برابر خواهد بود.

9. رویدادها: نمایشگاه و …

حس کنجکاوی و از قافله عقب ماندن را در مخاطبانتان تحریک کنید. به این صورت که با گزارش‌های منظم از نمایشگاه‌ها و رویدادهای مجموعه‌تان ترغیب شوند بیشتر با شما تعامل داشته باشند.

10. اخبار و اعلامیه‌های فوری

دو سوم افراد جامعه حداقل بخشی از اخبار روزانه شان را از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند. اگرچه بسیار مهم است تا مراقب باشید به طور آزار دهنده ای از اخبار روز موج سواری نگیرید، اما می‌توانید با هوشمندی از اخبار روز برای به میان آمدن اسم برندتان بهره بگیرید. مثلا می‌توانید با ساخت ویدیویی کوتاه خوشحالی خود را از برد تیم فوتبال محبوب مخاطبانتان نشان دهید.

11. آموزش‌ها و پاسخ به سوالات

در آخرین مورد بهتر است به این مورد اشاره کنیم که ویدیوهای آموزشی همیشه از پربیننده ترین ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی هستند. آن را به بهترین نحو برای پیشبرد اهداف بازاریابی خود به کار بگیرید. مثلا با تولید ویدیوهای کوتاه حداکثر 2 دقیقه ای مواردی که می‌تواند برای مخاطبتان جذاب باشد را برایشان آموزش دهید.

11 نوع از ویدئوهای پربازدید در اینستاگرام را بشناسید

  • ani been
  • ۰
  • ۰

با ساخت فیلم صنعتی قدرت تولید خود را نمایش دهید. مشتریان جدید برای قراردادهای بزرگتر باید به شما اعتماد کنند

برای کسب اعتماد مشتریان بزرگ و عقد قراردادهای بزرگ‌تر و بیشتر، لازم است آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید. ساخت فیلم صنعتی بهترین راه برای نمایش قدرت و کیفیت تولید شماست.

مدیران کارخانجات و گروه‌های صنعتی همواره به دنبال کسب مشتریان جدید و راضی نگاه داشتن مشتریان فعلی هستند. اما این کار باید در کمترین زمان و بهینه ترین حالت خود اتفاق بیفتد.

فرض کنید برای عقد قرارداد با یکی از مشتریان بزرگ بازار وارد جلسه‌ای خواهید شد. آیا برای تحت تاثیر قرار دادنشان کاتالوگ خود را به آن‌ها خواهید داد؟ یا با نمایش یک فیلم جذاب 3 تا 5 دقیقه‌ای مدیران مقابل را مجذوب قدرت تولید خود خواهید کرد؟ با ساخت فیلم صنعتی جلوتر از بقیه حرکت کنید.

تعرفه و هزینه ساخت فیلم صنعتی در سال ۹۹

با جدول تعرفه و نحوه‌ی قیمت‌گذاری برای ساخت فیلم‌های صنعتی و همچنین مستندهای صنعتی آشنا شوید.

فیلم های صنعتی شرایط ساخت گوناگون و متفاوتی دارند. این فیلم ها معمولا در انواع 5 یا 10 دقیقه ای یا کمتر تولید می شوند. برای سهولت در تصمیم گیری شما جدول تعرفه ای را به عنوان مبنای هر پروژه تهیه کرده ایم که می تواند برای برآورد هزینه پروژه فیلم صنعتی شما سودمند باشد.

  • شروع مراحل فنی و تصویربرداری پس از تایید نهایی سناریو توسط سفارش دهنده خواهد بود.
  • در صورتی که لوکیشن پروژه خارج از شهر تهران باشد هزینه‌ها با درصدی افزایش همراه خواهند بود.
  • امکان تولید فوری و در حداقل زمان تنها در کلاس eco فراهم می‌باشد.
  • در تمامی تولیدات، قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران رعایت خواهد شد.

 

کلیه بسته های پیشنهادی شامل این موارد هستند:

فیلم تبلیغاتی کامل    |    یک تیزر و آگهی تبلیغاتی حدود ۶۰ ثانیه    |    انجام عکاسی صنعتی

چرا آنی‌بین؟

چرا آنی‌بین؟

کلیه تولیدات کانون آنی بین توسط افراد متخصص و با تجربه و همچنین تجهیزات حرفه ای سینمایی تهیه می شود

طرح اولیه فیلم و تیزر تبلیغاتی

طرح اولیه

طرح و سناریوی پروژه از ابتدا بر اساس اهداف برند، مخاطب و رسانه مورد نظر به صورت اختصاصی برای شما تهیه می شود.

محل انجام پروژه

محل انجام پروژه

برای پروژه های خارج از تهران هزینه تولید افزایش خواهد یافت. همکاران ما برای یافتن بهینه ترین راهبرد به شما کمک خواهند نمود.

محاسبه هزینه فیلم تبلیغاتی

محاسبه هزینه

هزینه های مندرج در جدول پایه قیمت می باشد. قیمت نهایی پس از مشخص شدن جزییات هر پروژه محاسبه می گردد.

 

هنگامی که شما تصمیم می گیرید برای کارخانه؛ سازمان و یا شرکت خود یک فیلم تبلیغاتی، یک فیلم صنعتی و یا یک مستند تهیه کنید لحظه‌ی بسیار مهمی است. این همان زمانی است که شما در اولین قدم از یک مسیر مهم هستید که می تواند نام و هویت برند و مجموعه شما را با شتابی بی سابقه گسترش دهد. و این بسیار مهم است که چگونه اولین قدم ها را بر می دارید. مهم است دوستانی داشته باشید که این مسیر سخت را بارها رفته باشند و در هرزمان شما را راهنمایی کنند.

پس آسوده باشید و به ما اعتماد کنید. ما در کانون آنی بین تعداد بسیار زیادی فیلم های تبلیغاتی و صنعتی موفق برای صنایع، سازمان ها و شرکت های ایرانی (و خارجی) تولید کرده ایم و می دانیم چگونه شما و مجموعه تان را به بهترین شکل ممکن و با زیبایی منحصر به فرد نمایش دهیم.

پس به ما اعتماد کنید و بدانید که فیلم مجموعه شما در دستان گروهی متخصص و با تجربه خواهد بود که از اولین قدم تا انتهای کار، بهترین رسیدگی را به آن خواهند نمود.

 

انواع فیلم صنعتی
صنایع پالایشگاهی و نیروگاهی

صنعت نفت ، پتروشیمی و شیمیایی ، سکوهای نفتی و حفاری ، نیروگاه ها ، صنایع ساحلی و فراساحلی

تجربه و تخصص حرف اول را در ساخت فیلم های صنعتی برای صنایع نفت ، پالایشگاهی و نیروگاهی می زند. کانون آنی بین با تکیه بر تجربه ساخت فیلم های متعدد صنعتی از صنایع مختلف و با استفاده از تجهیزات ویژه سینمایی ، بهترین نتیجه را در پروژه ساخت فیلم صنعتی شما رقم خواهد زد.

امکان استفاده از تجهیزات مدرن حرکتی و تصویربرداری هوایی، تصاویری بی نقص و متمایز با آنچه تا کنون دیده اید برای شما به ارمغان خواهد آورد. تیم تولید طلوع فیلم با داشتن تجربه های فراوان و ارزشمند در ساخت فیلم های صنعتی و تبلیغاتی در  ، از ابتدا تا انتها در کنار شما خواهند بود.

انواع فیلم صنعتی
کارخانجات و خطوط تولید

کارخانه‌ها و صنایع بزرگ تولیدی برای معرفی امکانات و نمایش ظرفیت تولید و استانداردهای در حال استفاده نیاز به یک فیلم بی نقص و تمام عیار دارند. این فیلم می تواند در جلسات مجمع سالیانه ، هنگام عقد قراردادهای جدید ، برای جذب سرمایه گذار جدید و از همه مهمتر برای پخش در نمایشگاه‌های بین المللی پخش شود. قابلیت افزودن زبان دوم به فیلم این امکان را به شما می دهد تا محدود به مخاطبان فارسی زبان نباشید.

ما در آنی بین فیلم شما را به گونه ای می سازیم که مخاطب شما از ابتدا تا انتهای فیلم از دیدن آن لذت ببرد و مشتاق همکاری با شما گردد.

می دانید راز یک فیلم تبلیغاتی و صنعتی خوب در چیست؟ این که بیننده و مخاطب شما مایل نباشد پخش آن را متوقف کند یا سریع تر از آن بگذرد. این همان هدفی است که ما در آنی بین آن را دنبال می کنیم.

انواع فیلم صنعتی
فیلم گزارش و مستند برای مجمع سالیانه سازمان ها

سازمان ها و موسسات برای ارائه گزارش سالیانه به سهام داران در مجامع عمومی اقدام به ساخت فیلم می نمایند. این روش یکی از بهترین راه ها برای ارائه گزارش های مالی در فضایی جدید و تاثیرگذار می باشد.

ما در کانون آنی بین کامل ترین و جذاب ترین فیلم های مجامع سالیانه در کشور را تا کنون تولید نموده ایم به نحوی که اولین انتخاب سازمان ها و شرکت های معظم کشور برای سفارش ساخت فیلم گزارش سالیانه ، کانون آنی بین می باشد.

فیلم سازمانی معرف سازمان شما و تاثیرگذار ترین شیوه برای ارائه اطلاعات به مخاطبین ، سهامداران و هیئت مدیره  می باشد.

 

بلاخره کدام درست تر است؟

فیلم صنعتی یا فیلم تبلیغاتی؟ شاید هم مستند صنعتی؟

بعضی ها ترجیح می دهند برای ارائه خدمتشان از عنوان فیلم صنعتی استفاده کنند، برخی هم از موارد دیگری که ذکر شد استفاده می کنند. اما راستش را بخواهید هیچ کدام از اینها کاملا درست نیستند. در زبان انگلیسی به این نوع فیلم ها کورپوریت ویدیو (Corporate Video) یا (promotional Video) می گویند که در بهترین حالت به فیلم سازمانی ترجمه می شود.

اما اینکه چرا در ایران ما بیشتر از عناوینی چون فیلم صنعتی یا فیلم تبلیغاتی استفاده می کنیم به دلیل رایج بودن این مورد در بین مشتریان است. درست مانند “تیزر تبلیغاتی” که به اشتباه به جای “آگهی تبلیغاتی” استفاده می شود.

 

فیلم تبلیغاتی چیست؟ فیلم صنعتی چیست؟

به زبان خیلی ساده ، می توانید فیلم خود را بسازید! فیلم تبلیغاتی یا فیلم صنعتی به منظور نمایش تأسیسات صنعتی و سیر تولید کالا از لحظه ورود مواد اولیه تا زمانی که کالا به بازار عرضه می شود و همچنین نحوۀ نظارت و کنترل کمی و کیفی و یا تحقیقات جهت بهینه سازی و گسترش خط تولید ساخته می شود. هدف از ساخت چنین فیلمی نشان دادن کیفیت تولید کالا و برجسته سازی نکات مثبت و چگونگی فرآیند تولید و نمایش آن برای افرادی است که امکان حضور و بازدید، از کارخانه برایشان فراهم نیست.


می توانید شرکت ، کارخانه ، مغازه ، محصولات ، خدمات و هر چیزی و هر جایی را که دوست دارید مشتریان و مخاطبان شما مشاهده نمایند ، در قالب یک فیلم تبلیغاتی تهیه نمایید . چنانچه گفت و گو و صحبتی با مخاطبان خود دارید ، می توانید آن را حین پخش کلیپ و زمانیکه بخش های مختلف در ویدیوی تبلیغاتی پخش می شود ، مطالب را توامان به سمع و نظر بینندگان برسانید تا توضیحات و نکات تکمیلی شما را همزمان با تماشای کلیپ ، بشنوند . یا اگر کلیپی را برای پخش در تلویزیون و تبلیغ در رسانه ملی مد نظر دارید ، امکان این فراهم است که همه مطالب مزبور را بدین منظور پایه ریزی و اجراکرد . حتی برای پخش از صدای ملی ، رادیو ، می توان صوت این کلیپ را با تعدیلات و تغییرات مناسب ، تهیه کرد .


کانون آنی بین با شیوه ای حرفه ای در امر فیلم برداری و آگاهی نسبت به اصول و تکنیک های مرتبط با انسجام و پیوستگی لازم و چشم نواز در تدوین ، میکس ، مونتاژ و همچنین صداگذاری و افکت گذاری ، شما را در داشتن کلیپی جامع و بی نقص و از هر نظر منحصر به فرد و کامل یاری می نماید.

  • ani been
  • ۰
  • ۰

نکته جالب در مورد عکاسی صنعتی معماری این است که بزرگترین مزیت  آن، همزمان می‌تواند بزرگترین نقطه ضعفش نیز باشد! می پرسید آن نکته چیست؟ خیلی ساده است ، اینکه سوژه های شما (ساختمانها) حرکت نمی کنند!

لازم نیست نگران از دست رفتن موقعیت سوژه و موارد مشابه باشید. اما نکته منفی این است که شما نمیتوانید سوژه خود را جا به جا کنید! اول این نمونه را مشاهده کنید.

نکته ١) متفاوت بیاندیشید

دنبال نقاط غیر معمول و جالب در سوژه خود باشید. یا سعی کنید از زاویه های جدید از جزییات سوژه خود عکس بگیرید. سعی کنید از ثبت عکسهای غیر هیجان انگیز از ساختمانهای معمولی مستطیل شکل که شبیه قوطی کبریت بزک کرده هستند اجتناب کنید.

 

نکته ٢) به نمای شب بیاندیشید

اغلب ساختمانها در ساعات غروب و یا در تاریکی شب هنگامیکه چراغ های تزییناتی و نورپردازی نمای آنها روشن شده باشد ، جلوه ی تازه ای پیدا کرده و ارزش افزوده زیادی برای عکس شما به ارمغان می آورند. (به زودی مقاله ای در مورد تکنیک های عکاسی در شب در وبلاگ استودیو عکاسی صنعتی و تبلیغاتی آنی بین قرار می دهیم).

 

نکته ٣) دهانه دیافراگم یا Aperture را زیاد باز نکنید

از f با عدد ١١ به بالا استفاده کنید وقتی از اقدام به عکاسی از ساختمانها و معماری می کنید باید حواستان جمع باشد همه ی جزییات دقیق و در فوکوس کامل باشند. معمارها اصولا خطوط و جزییات را دوست دارند و عکاسی معماری نیز باید این را نشان دهد.

ویدئو: دیافراگم و یا اپچر چیست؟

 

دهانه دیافراگم با f13 یا f16 معمولا بهترین تنظیم و نقطه تعادل بین عمق میدان و کیفیت عکس می باشد. اکثر لنز ها در یک f خاص ، بهترین تعادل عمق میدان و کیفیت را ارائه می دهند و حتی گرانترین لنز ها هم در یک f خاص بهتر از f های دیگر عمل می کنند. این f بسته به هر لنز فرق می کند و باید خودتان آن را کشف کنید. با جستجو در اینترنت هم می توانید این f خاص را برای هر لنز بیابید.

نکته ٤) در سوژه به دنبال شکل ها و جزییات بگردید

از داخل یا viewfinder یا ویزور چشمی دوربین خود نقاط مختلف ساختمان و یا سازه را بررسی کنید. دنبال الگوهای تکرار شونده یا نقاط خاص سوژه باشید و با زوم کردن آنها را به تنهایی ثبت کنید. سعی کنید تمام فریم خود را به نحو درست به سوژه (نقطه خاص) مورد نظر اختصاص بدهید.

خط های مورب برجسته در سوژه حس قویتری را در عکس القا می کنند. از آنها غافل نشوید.

نکته ٥) عکاسی با سه پایه یا بدون سه پایه؟

در عکاسی معماری معمولا از سه پایه استفاده می شود. اما اگر عکاسی انتزاعی مد نظر شماست میتوانید بدون سه پایه هم عکاسی کنید. حتما قابلیت Image Stabilazation لنز خودرا فعال کنید.

هنگام چکاندن شاتر عضلات خودرا تا حدی منقبض کنید ، یک نفس عمیق و کلیک. مطمئن باشید در آرامش تمام شاتر را چکانده اید. هیچ چیز بدتر از این نیست هنگامی که عکسها را برای ادیت به سیستم خود منتقل نمودید ، متوجه اشکال در فوکوس تصویر و یا مات شدن عکس به علت لرزش دوربین شوید. فاجعه است! همه عکاسهای حرفه ای این فاجعه را در اوایل فعالیت خود درک کرده اند.

در صورت استفاده از سه پایه ، در صورت امکان از سه پایه هایی که بال هد دارند استفاده کنید چرا که آزادی عمل بیشتری نسبت به سه پایه های معمولی pan & tilt دارند. اگر هم امکانش را ندارید مهم نیست.

نکته ٦) صبر ، تحمل و دقت

نکته خوب عکاسی ساختمان و معماری این است که سوژه های شما حرکت نمی کنند. پس می توانید برای رسیدن لحظه مناسب تامل کنید. موقعیت ابرها و نوع و زاویه تابش خورشید را بسنجید. اگر با ٥ یا ١٠ دقیقه صبر کردن ابرها به موقعیت مناسبتری نسبت به سوژه عکاسی شما میرسند ، پس صبر کنید!

نکته ٧) از فیلتر پولاریزه استفاده کنید

اگر تنها یک فیلتر برای لنز خود می خرید آن باید فیلتر پولاریزه مدور (circular polarizer) باشد. رنگ عمیق آبی آسمان و سفیدی و شفافیت ابرها چیزی نیست که بخواهید با نخریدن فیلتر پولاریزه آن را از دست بدهید. انعکاس شیشه ها و سطوح براق هم که دیگر برای شما مزاحمتی ایجاد نخواهد کدر اگر از این فیلتر استفاده کنید.

عکس اول با فیلتر و دومی بدون فیلتر پولاریزه است.

https://anibeen

نکته ٨) مجوز های لازم را برای عکاسی در مکانهای عمومی به همراه داشته باشید

do not attempt to take a photo in restricted areas.

این مورد زیاد نیاز به توضیح ندارد، مجوز عکاسی را به همراه داشته باشید. اگر هم برای خودتان عکاسی می کنید حواستان باشد به ساختمانهای دولتی و یا حساس نزدیک نشوید و حتی لنز خود را به سمت آنها نگیرید.

نکته ٩) فاصله را حفظ کنید

عکاسی از ساختمانها از فاصله خیلی نزدیک با یک لنز واید معمولا تاثیر نامطلوبی بر زوایا و خطوط موازی سوژه می گذارد. سعی کنید فاصله مناسب را رعایت کنید مگر اینکه میدانید دارید چه کار می کنید!

نکته ١٠) بالا بروید!

اگر میتوانی با رفتن روی یک پل عابر پیاده و یا طبقات ساختمانهای اطراف کمی از سطح زمین فاصله بگیرید. مطمئن باشید زوایا و ترکیب بندی های خوبی کشف خواهید کرد.

نکته ١١) دوربین را طراز (تراز) کنید.

این مورد هم زیاد نیاز به توضیح ندارد.

نکته ١٢) زمان عکاسی

خورشید از سمت شرق به غرب می رود. پس زاویه تابش نور با سطح ساختمان را بررسی کنید و زمان مناسب عکاسی را تعیین نمایید. صبح؟ ظهر؟ یا هنگام کمی پیش از غروب.

نکته ١٣) ساعت طلایی

به مدت بسیار کوتاهی قبل از غروب ، زاویه و رنگ تابش نور خورشید باعث به وجود آمدن سایه هایی طلایی ، بلند و جادویی بر روی ساختمانها می شود. به هیچ عنوان از آن غافل نشوید.

نکته ١٤) صحنه را بچینید

خودروهایی که جلوی ساختمانها پارک می کنند ، عبور و مرور مردم و اشیا مختلف صحنه را بررسی کنید. اگر مجبور به ثبت آنها در فریم خود هستید به بهترین حالت این کار را انجام دهید به طوری که مقیاس اندازه ساختمان با دیدن آنها برای مخاطب عکس مشخص تر شود.

نکته ١٥) روز عکاسی

یک آسمان زیبا با تکه های ابر پنبه ای ، قابل مقایسه با آسمانهای تیره ، یکدست تمام ابری و یا پر نور نیست.

نکته ١٦) RAW

حتما به صورات raw عکاسی کنید. نمی توانید تصور کنید تا چه اندازه به هنگام تدوین و ویرایش عکسها دستتان بازتر خواهد بود! White balance , exposure , sharpness و دیگر تنظیمات در صورتی که raw استفاده کنید قابلیت تاثیرگذاری بسیار بیشتری بر روی عکسها خواهند داشت.

١٦ نکته برای عکاسی معماری و ساختمانی

  • ani been
  • ۰
  • ۰

ساخت تیزر تبلیغاتی

تیزر تلویزیونی | تیزر معرفی سازمان و شرکت | آگهی تلویزیونی | انیمیشن و موشن‌گرافیک | تیزر نمایشگاهی | پخش تیزر تلویزیونی

 

در سال ۹۹ باید بیشتر از قبل به تبلیغات بها داد. امسال سال جاودانگی برندها و یا محو آن‌هاست. استراتژی ساخت تیزر تبلیغاتی را از دست ندهید.

با ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب و تاثیرگذار مخاطب خود را در این بازار شلوغ تحت تاثیر قرار دهید. این راهکار برندهای مطرح در بازار برای فروش بیشتر محصول و خدماتشان به مشتریان بیشتر و با قیمت بیشتر است.

با نمایش تیزر تبلیغاتی مجموعه خود در تلویزیون، اینستاگرام، نمایشگاه‌ها و همایش‌ها بدرخشید. وبسایت خود را برای مخاطبان جذاب‌تر کنید و قدرت برند خود را نمایش دهید. ساخت تیزر، ویدیو و کلیپ‌های تبلیغاتی تخصص ماست.

 

هزینه و قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی در سال ۹۹

ساخت یک تیزر تبلیغاتی یا آگهی تلویزیونی، کلیپ و ویدئوی تبلیغاتی چه مقدار هزینه دارد؟ برآوردهای تقریبی را در جدول مشاهده نمایید.

بسته‌های پیشنهادی تعرفه ساخت تیزر تبلیغاتی در جدول پایین در دسترس شماست. ما طبق تجربه و بررسی پروژه های مختلف به این نتیجه رسیده‌ایم که ساخت تیزر تبلیغاتی و آگهی تلویزیونی با بودجه‌ای کمتر از 15 میلیون تومان نمی‌تواند اثربخش باشد و از طرفی هم بازخورد‌های مناسب برای تحلیل موفقیت پروژه را در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

اما اگر می‌خواهید برای شروع و با هزینه ای کم در این راه قدم بگذارید، هیچ نگران نباشید؛ می توانید پروژه خود را با هماهنگی اولیه حتی با بودجه‌ای کمتر 15 میلیون تومان هم آغاز کنید. ما آماده ارائه مشاوره در زمینه تبلیغات به شما هستیم.

 

  • شروع مراحل فنی و تصویربرداری پس از تایید نهایی سناریو توسط سفارش دهنده خواهد بود.
  • در صورتی که لوکیشن پروژه خارج از شهر تهران باشد هزینه‌ها با درصدی افزایش همراه خواهند بود.
  • امکان تولید فوری و در حداقل زمان تنها در کلاس eco فراهم می‌باشد.
  • در تمامی تولیدات، قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران رعایت خواهد شد.

کافی است ابتدا نمونه‌کارها و جداول تعرفه کانون آنی‌بین را بررسی نمایید تا نسبت به نوع پروژه‌ی مناسب خود و حدود هزینه‌های آن آگاهی پیدا کنید. سپس با ما تماس بگیرید. همکاران ما با دریافت بریف و اطلاعات پروژه شما پیشنهادات اولیه‌ی خود را آماده کرده و برای شما ارسال خواهند کرد. پس از آن با برگزاری جلساتی به بررسی روند انجام پروژه خواهیم پرداخت و مراحل آن را برنامه ریزی خواهیم کرد.

 

ما در کانون آنی‌بین برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی طلوع فیلم 4 کلاس متفاوت قیمت در نظر گرفته‌ایم. کلاس A با بالاترین سطح کیفی و سناریوی خلاق حداقل 50 میلیون تومان و کلاس Eco با حداقل قیمت 5 میلیون تومان برای پروژه‌های کوچک که در زمان بسیار کم تولید می‌شوند در نظر گرفته شده است. همینطور کلاس های B و C هم حداقل هزینه‌ای برابر با 30 و 15 میلیون تومان خواهند داشت. توضیح کامل هرکدام در جدول تعرفه درج شده است.

 

ساخت یک تیزر تبلیغاتی بسته به پیچیدگی سناریو و وسعت تولید بین 15 روز تا 6 ماه زمان نیاز خواهد داشت. این مورد در ابتدا و طی جلسات هماهنگی و بریف به اطلاع شما خواهد رسید.

 

از لحاظ تکنیکی و فنی تیزر و آگهی‌های ساخته شده در کانون آنی‌بین دارای استانداردهایی فراتر از استانداردهای فنی سازمان صداوسیما هستند. اما اینکه آیا سناریوی آگهی و تیزر ساخته شده امکان پخش تلویزیونی داشته باشد مساله‌ای است که تصمیم گیری در باره‌ی آن با شماست. کارشناسان ما در این مورد راهنمای شما خواهند بود.

 

کدام یک از رده کلاس‌های ساخت تیزر تبلیغاتی A, B, C, eco مناسب شماست؟

 

کلاس A

برای برندها و مجموعه‌هایی که بهترین را می‌خواهند. اهداف بزرگی را در پس ساخت تیزر تبلیغاتی متصور هستند و می‌دانند برای کسب بهترین نتیجه باید بهترین‌ها را انتخاب کرد و سرمایه‌گذاری های لازم را انجام داد.

 

کلاس B

شرکت‌ها و سازمان‌هایی که با محدودیت بودجه مواجه‌اند اما کیفیت خروجی نهایی هم برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این رده از مشتریان به ما اعتماد می‌کنند و بهترین نتیجه را با محدودیت‌های موجود کسب می‌کنند.

 

https://anibeen.blog.ir/

کلاس C

برای شرکت‌ها و مجموعه‌هایی مناسب است که با کمترین بودجه می‌خواهند یک آگهی تبلیغاتی مناسب داشته باشند. در این نوع پروژه‌ها محدودیت بودجه‌ای یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهاست و ما در آنی‌بین بیشترین نتایج خارق‌العاده را از هر ریال هزینه ای که برای تولید تیزر و آگهی خود می‌کنید برایتان استخراج می‌کنیم.

 

کلاس eco

گاهی مجموعه‌ی شما لازم است در کوتاهترین زمان و با کمترین بودجه یک کلیپ تبلیغاتی برای مصارف فوری تهیه نماید. در این مواقع ناچار به حذف بسیاری از موارد لازم در روند تولید خواهید بود تا امکان تولید با بودجه محدود را داشته باشید. سناریوی اختصاصی و امکان اصلاح مجدد از مواردی هستند که در این کلاس قیمتی شرایط امکان استفاده از آن‌ها نخواهد بود.

 

چند نکته‌ی مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی!

دانستن این موارد به شما در تصمیم گیری کمک زیادی می کند

چرا آنی‌بین؟

چرا آنی‌بین؟

کلیه تولیدات کانون آنی بین توسط افراد متخصص و با تجربه و همچنین تجهیزات حرفه ای سینمایی تهیه می شود

طرح اولیه فیلم و تیزر تبلیغاتی

طرح اولیه

طرح و سناریوی پروژه از ابتدا بر اساس اهداف برند، مخاطب و رسانه مورد نظر به صورت اختصاصی برای شما تهیه می شود.

محل انجام پروژه

محل انجام پروژه

برای پروژه های خارج از تهران هزینه تولید افزایش خواهد یافت. همکاران ما برای یافتن بهینه ترین راهبرد به شما کمک خواهند نمود.

محاسبه هزینه فیلم تبلیغاتی

محاسبه هزینه

هزینه های مندرج در جدول پایه قیمت می باشد. قیمت نهایی پس از مشخص شدن جزییات هر پروژه محاسبه می گردد.

تجهیزات مورد استفاده در تولید تیزرهای تبلیغاتی

فقط بهترین‌ها را استفاده می‌کنیم

ما در آنی‌بین تمام تمام تجهیزات خود را همیشه به روز نگه می‌داریم. از دوربین های کامپکت Panasonic GH5 و GH5s تا دوربین های تخصصی تر Blackmagic و Arri . برای تجهیزات حرکتی هم از کرین و اسلایدرهای برقی Kessler Crane و Ronin S استفاده می کنیم. برای نورپردازی هم تنها از محصولات Aputur استفاده می کنیم. همین طور محصولات کمپانی Rode در صدابرداری به ما کمک می کنند.

 

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

با مراحل اصلی ساخت یک تیزر تبلیغاتی یا آگهی تلویزیونی در کانون آنی‌بین آشنا شوید

۱) تعریف پروژه

این احتمال وجود دارد که شما هنوز دقیقا این مورد را مشخص نکرده باشید که تیزر تبلیغاتی شما از چه نوعی باید باشد. می خواهید روایی و داستانی باشد یا فقط معرفی محصول باشد؟ می خواهید رئال و با تصویربرداری و بازیگر باشد و یا انیمشن 3بعدی می خواهید.

ما در کانون آنی بین به طور کامل مجموعه شما و محصول یا خدماتتان را بررسی می کنیم و پیشنهادهای خودمان را برایتان شرح می دهیم. این جا مرحله ای است که کلیات کار مشخص شده که مثلا یک تیزر معرفی محصول به صورت رئال و انیمیشن ترکیبی بدون بازیگر باید ساخته شود. مدت زمان و هزینه پروژه هم در این مرحله مشخص می شود.

 

۲) تهیه و تایید طرح و سناریو

اتاق فکر کانون آنی بین طی جلساتی که با شما خواهد داشت برای پروژه طرح ها و سناریوهای پیشنهادی را آماده می کند. با مشورت شما طرح نهایی انتخاب شده و بر اساس آن طرح نهایی انتخاب می شود.

این مرحله بسیار با اهمیت است چرا که مسیر کل پروژه در این مرحله تعیین خواهد شد.

 

۳) پیش تولید Pre-Production

انتخاب بازیگر (در صورت نیاز)؛ انتخاب لوکیشن، هماهنگی های عوامل، دریافت مجوزهای قانونی، تهیه متریال و ابزار و یا دکورهای لازم در این مرحله انجام می شود.

در این مدت تیم کارگردانی هم با آماده سازی سایر اعضای تیم، برای یک تولید هیجان انگیز آماده می شوند.

 

۴) تولید Production

اینجاست که بازی اصلی آغاز می شود. همه افراد تیم وظیفه خود را می دانند و آن را به نحو احسنت آن را انجام می دهند. اگر پروژه نیاز به تصویربرداری داشته باشد عوامل از اولین ساعات صبح (یا آخرین ساعات شب!) در لوکیشن حاضر می شوند و با هماهنگی کارگردان کارها را به ترتیب و منظم و با دقت انجام می دهند.

یک گروه ناظر هم در هر زمان امور را بررسی می کنند تا از انجام بی نقص پروژه در بازه زمانی مشخص اطمینان حاصل شود. اگر پروژه نیاز به تصاویر رئال نداشته باشد هم تیم مدلسازی اولین مراحل ساخت مدل های 3بعدی را در نرم‌افزارهای سینمایی آغاز می کنند.

 

۵) پست‌پروداکشن Post-Production

اینجاست که جادو اتفاق می افتد. تمام تصاویر، گرافیک ها و صداهای ضبط شده با دستان هنرمند تیم تدوین و با هدایت کارگردان و با بهترین سخت افزار و نرم افزارهای سینمایی با هم ترکیب شده تا سناریو و طرح اولیه را به بهترین شکل جان دهند.

اینجاست که ما در آنی‌بین می توانیم کمی استراحت کنیم و با نوشیدن یک فنجان چای، ویدیوی آماده شده را تماشا کنیم

 

 

  • ani been
  • ۰
  • ۰

با مفاهیم BTL ،ATL و TTL در تبلیغات بیشتر آشنا شویم
 

فعالیت‌های تبلیغاتی می‌توانند بر اساس انگیزه‌ی بازاریابی، گروه هدف و بودجه متفاوت باشند.
اگر شما قصد شروع تبلیغات برای کسب و کارتان را دارید، نیاز است که قبل از شروع بازاریابی، راجع به دسته‌بندی فعالیت‌های تبلیغاتی بیشتر بدانید و بهترین استراتژی را باتوجه به هدف و بودجه خود انتخاب کنید. در این مطلب سعی می‌کنیم تا به طور کامل انواع شیوه‌های تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم.

در زمینه‌ی تبلیغات و بازاریابی سه فعالیت مهم و عمده وجود دارد که بسیاری از بازاریابان و فعالان حوزه تبلیغات آنها را به کار می‌گیرند. شاید تاکنون در حوزه‌ی تبلیغات با واژه‌های ATL و BTL و حتی TTL بارها روبرو شده باشید. یا شنیده باشید که برخی کانون‌های تبلیغاتی تخصص خود را در زمینه ATL می‌دانند یا دیگر کانون تبلیغاتی می‌گوید تمام حوزه را پشتیبانی می‌کنند. اما این اصطلاحات هرکدام به چه معنا هستند؟

امروزه فعالیت‌های تبلیغاتی (و بازاریابی) را می‌توان به سه گروه تقسیم کرد:
بالای خط یا ATL (above the line)
پایین خط یا BTL (below the line)
روی خط یا TTL (through the line)
مفهوم خطی که از آن صحبت می‌کنیم و مبنای این 3 تکنیک تبلیغاتی است، از دفاتر حسابداری شرکت‌ها و هزینه‌ی آن‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی به‌وجود آمده است. شرکت‌های تبلیغاتی در اسناد خود، رسانه‌های سوددهی مانند تلویزیون و رادیو را در بالای یک خط می‌نوشتند و حساب‌های کم سود مانند بروشور، سمپلینگ و … را در زیر آن خط یادداشت می‌کردند.

این خط در ابتدا برای جداسازی فعالیت‌های بازاریابی، بر اساس نفوذ جمعیت و سود بود. اما به مرور زمان و به دلیل افزایش رقابت و توسعه در تکنولوژی، قسمت روی خط یا TTL نیز اضافه شد.

بالای خط یاATL
روش ATL عمدتاً تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و بیلبوردهای شهری بدون در نظر گرفتن گروه هدف مشتریان است. اطمینان به تبلیغات ATL آن هم بطور گسترده جزو ترجیحات بسیاری از کسب‌وکارهاست و این همان دلیل چرایی سبقت آژانس‌های رسانه در رقابت جهت بدست آوردن بهترین زمان پخش برای تبلیغات تلویزیونی و رادیویی یا مهترین صفحات در وب می‌باشد.

در تبلیغات  ATL، تبدیل مخاطب به مشتری از اهمیت کمی برخوردار است و هدف، ساختن نام تجاری برند و اطلاع‌رسانی خدمات و محصولات به مخاطب است. به زبان ساده‌تر، بازاریابی ATL شامل استراتژی‌هایی است که به صورت انبوه بر روی ساختن نام تجاری برند تمرکز دارد.

تعدادی ار ابزارهای به‌کارگرفته شده در تبلیغات ATL این‌ها هستند: تلویزیون، رادیو، تبلیغات چاپ‌شده با استفاده از پیام‌های تبلیغاتی در روزنامه‌ها، مقاله‌ها و تبلیغات آنلاین

چه زمانی استفاده از تبلیغات ATL مناسب است؟
با وجود تمام مزایای روش‌های تبلیغات ATL اما باید توجه کنیم که این نوع تبلیغ برای تمام مشاغل و در تمام موقعیت‌ها مناسب نیست. بیشترین بازدهی تبلیغات ATL برای کسب‌وکارهایی است که مخاطبان عام یا مخاطبان زیاد دارند. کسانی که تصمیم ورود به این عرصه را دارند، تبلیغات را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه می‌کنند و مشاغلی هستند که توانایی پرداخت هزینه‌های آن را دارند.

البته تبلیغات ATL با تمام امتیازاتش، معایبی نیز دارد، از جمله اینکه نمی‌توانیم آمار دقیقی از بازدیدکنندگان آن تبلیغ بدست آوریم. همچنین سود‌دهی این روش سریع نیست و در گذر زمان تأثیر خود را عیان می‌کند.

پایین خط یاBTL
روش BTL نوع یا تکنیکی از تبلیغات است که در آن برای ایجاد علاقه یا ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید کالا از ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. در واقع برخلاف تبلیغات بالای خط که انبوهی از مخاطبان را هدف قرار می‌دهد، این نوع تبلیغ مخاطبان خاص را نشانه می‌گیرد. این تبلیغات اغلب به عنوان استراتژی‌های بازاریابی نیز شناخته می‌شود و بر روی تبدیل مصرف کننده‌ی محصول یا خدمات به مشتری تمرکز دارد.

چه زمانی استفاده از تبلیغات BTL مناسب است؟
این گونه تبلیغات براساس دیتا بوده و در واقع اشاره به حالتی از ارتباطات دارد که در آن رسانه‌ای وجود ندارد. به همین دلیل روش BTL به تبلیغات بدون رسانه نیز معروف است. بیشترین استفاده از این نوع تبلیغات برای محصولاتی که مصرف‌کننده نیاز به لمس کردن آن دارد (مثلا در محصولات تندمصرف یا FMCG ) دیده می‌شود.

این تبلیغات شامل کاتالوگ، تبلیغات در فضاهای عمومی بصورت بیلیورد، قرار دادن استند و یا سمپلینگ، ایمیل مارکتینگ، پیامک، اسپانسرینگ، فعالیت در فروشگاه‌های خرده‌فروشی و تبلیغات در مراسم‌ها است.

مزایای این روش شامل امکان هدف قرار دادن مخاطبان خاص با تمرکز بیشتر است. کنترل آن بسیار ساده و آمار بازدید و یا خرید از طریق این تبلیغات قابل اندازه‌گیری است. ضمن اینکه هزینه تبلیغ به نسبت روش ATL کمتر بوده و از اثربخشی خوبی برخوردار می باشد.

روی خط یاTTL
این روش، تلفیقی از دو استراتژی ATL و BTL است. هدف در این روش دستیابی به سیستمی جامع برای بازاریابی و ارتباط با مشتریان به تمامی روش‌های ممکن است. با توجه به استفاده از هر دو استراتژی  ATL و BTL ، تبلیغات TTL بهترین بازدهی برای معرفی و یادآوری نام برند به مشتریان را دارد.

برای درک بهتر می‌توان گفت که استراتژی تبلیغات TTL شامل تبلیغات ATL و BTL برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی است. اکثر آژانس‌های تبلیغاتی معتقدند که فرآیند بازاریابی با ترکیب کردن این دو روش، به درستی راه خود را طی می‌کند. به طور مثال دیجیتال مارکتینگ یکی از روش‌های بسیار تخصصی در TTL است که در آن با پیشرفت تکنولوژی این امکان برای کسب‌وکارها فراهم شده تا همزمان با بهره‌مندی از مزایای تبلیغات ATL، از تبلیغات BTL نیز برای ارتباط با مشتریان و مصرف‌کنندگان استفاده کنند. در دیجیتال مارکتینگ ارتباط با مخاطب بر اساس نیازها، خواسته‌ها و انتخاب‌های او کاملاشخصی سازی می‌شود.


انتخاب با شماست
حالا که با مفهوم کلی و کارکردهای هریک از روش‌های تبلیغاتی آشنا شده‌ایم، باید مدنظر داشته باشیم که استراتژی‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی برندهای بزرگ دنیا، ترکیبی از هرسه نوع تبلیغات است که به هویت یک برند در دید عموم معنا می‌دهد. تصمیم‌گیری درباره‌ی نحوه‌ی تبلیغات، بر عهده‌ی مدیر استراتژی برند است که با بررسی شرایط، زمان‌بندی و رویکرد رقبا اتخاذ می‌شود. ما در کانون آنی‌بین در زمینه‌های ATL و TTL فعالیت‌های گسترده‌ای داشته‌ایم و با تولید فیلم و تیزرهای تبلیغاتی و هدایت کمپین‌های دیجیتال مارکتینک، سال‌های زیادی در کنار تولیدکنندگان و صنایع بزرگ کشور بوده‌ایم. اگر به فکر راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی هستید، با ما تماس بگیرید.

 

مفاهیم BTL ،ATL و TTL

  • ani been
  • ۰
  • ۰

ویدئو: راهنمای خرید لنز دوربین DSLR
این مقاله جواب نهایی سؤال همیشگی عکاسان تازه‌کار است: حالا چه لنزی بخریم؟
هنگامی که یک دوربین با لنز قابل تعویض خریداری می‌کنید – خواه یک DSLR یا یکی از انواع جدید کامپکت های با لنز قابل تعویض که به نام دوربینهای بدون آینه Mirrorless شناخته می‌شوند – معمولا به فکر اضافه کردن یک یا دو لنز دیگر به تجهیزات خود می‌افتید. در این مقاله شما را قدم به قدم در پروسه شناخت انواع مختلف لنزها، و انتخاب لنز مناسب برای نیازهای شما در عکاسی تبلیغاتی و سایر زمینه‌های عکاسی راهنمایی خواهیم کرد.

ویدئو: نحوه نامگذاری لنزها و آشنایی با تفاوت لنزهای مختلف


مشاهده این ویدئو در یوتیوب | کانال YouTube حسام بختیارزاده | صفحه اینستاگرام حسام بختیارزاده

لنزها چگونه نامگذاری می‌شوند؟
بازدید از صفحات اینترنتی مربوط به لنزها برای یک کاربر مبتدی می‌تواند کمی ترسناک به نظر برسد. نام لنزها اغلب شامل لیستی طولانی از حروف و اعداد است، که با اینکه جالب و جذاب به نظر می‌رسند اما می‌توانند برای یک تازه وارد کاملا گیج کننده نیز باشند. خوشبختانه برای شروع کار می‌توانید با خیال راحت بیشتر آنها را نادیده بگیرید، و عمدتا روی چند چیز تمرکز کنید:

عکاسی صنعتی چقدر هزینه دارد؟
• فاصله کانونی – زاویه دید لنز را تعریف می‌کند.
• دهانه دیافراگم – میزان نور دریافتی لنز را تعیین می‌کند.
• سیستم تثبیت تصویر – برخی لنزها به منظور خنثی کردن اثر محوشدگی ناشی از لرزش دست، مجهز به واحد تثبیت اپتیکی هستند.
• فرمت – اندازه سنسوری را که لنز برای کار کردن با آن طراحی شده تعریف می کند.
• مانت لنز – مشخص می کند که آیا لنز به لحاظ فیزیکی با دوربین شما سازگار است یا نه.

فاصله کانونی
نخستین عددی که در تشریح مشخصات یک لنز استفاده می‌شود فاصله کانونی آن است. این عدد به همراه اندازه سنسور، زاویه دید لنز را تعریف می‌کند، اعداد کوچکتر نشان دهنده زاویه وایدتر هستند. لنزهای زوم با استفاده از دو عدد نامگذاری می‌شوند که حداکثر محدوده فاصله کانونی را نشان می‌دهند، به عنوان مثال 18-55mm برای یک لنز کیت زوم نوعی. لنزهای با فاصله کانونی ثابت که زوم نمی‌کنند (و به لنزهای پرایم معروفند) تنها با یک عدد نشان داده می شوند (برای مثال 50mm).

تصویر زیر نشان می‌دهد که چگونه میدان دید با فاصله کانونی، روی یک دوربین با رایج ترین اندازه سنسور یعنی APS-C (که توسط کانن، نیکون، پنتاکس و سونی استفاده می شود) تغییر می‌کند. همچنین جدول تبدیل زیر نشان می‌دهد که این میدان دید چگونه با دو سایز سنسور استاندارد دیگر به نام فول فریم که هم اندازه یک نگاتیو فیلم 35 میلیمتری است و Four Thirds که توسط المپیوس و پاناسونیک استفاده می‌شود، رابطه دارد.

به منظور راحتی مقایسه، لنزها اغلب با فاصله کانونی معادل 35 میلیمتری آنها ذکر می‌شوند. برای مثال یک لنز کیت 18-55 میلیمتر ممکن است به صورت معادل 28-90 میلیمتر آن ذکر شود. درک این مطلب مهم است که این بدین معنی است که یک لنز 18-55 میلیمتر با سایز APS-C همان زاویه دیدی را پوشش می‌دهد که یک لنز 28-90 میلیمتر روی یک دوربین 35 میلیمتری پوشش می‌دهد نه این که فاصله کانونی یک لنز روی سنسورهای مختلف تغییر می‌کند.

دهانه دیافراگم
دهانه دیافراگم یک لنز، دومین پارامتر اصلی در مشخصات آن است و تعیین می‌کند که لنز توانایی دریافت چه میزان نور را دارد. دهانه دیافراگم به شیوه‌های مختلفی نشان داده می‌شود، F4 ، F/4 و 1:4 همگی یک معنی می‌دهند. عدد کوچکتر نشان می‌دهد که حداکثر دهانه دیافراگم لنز، بزرگتر است و بنابراین نور بیشتری را دریافت می‌نماید. برای مثال یک لنز با دهانه دیافراگم F2.8 دو برابر یک لنز با دهانه دیافراگم F4 نور دریافت می‌نماید.

هرچه ماکزیمم دهانه دیافراگم یک لنز بیشتر باشد به شما اجازه می‌دهد که در نور کمتری عکسبرداری کنید و بدون استفاده از فلش در محیط مسقف عکس بگیرید. همچنین دهانه دیافراگم بازتر عمق میدان کمتری را ارائه می‌دهد که جنبه مهمی از عکسبرداری خلاقانه است.

سیستم تثبیت تصویر
طی سال‌های اخیر، سیستم تثبیت تصویر روی دوربین‌ها بسیار متداول شده است، اما تولیدکنندگان مختلف، آن را به شیوه‌های متفاوتی ارائه می‌کنند. پنتاکس و المپیوس، این سیستم را درون بدنه دوربین جا می‌دهند، در حالی که کانن، فوجی فیلم، نیکون، پاناسونیک و سامسونگ از سیستم‌های تعبیه شده در لنز استفاده می‌کنند. سونی برای SLR های آلفا از سیستم درون بدنه ای Super Steady Shot و برای سری Nex خود از سیستم تعبیه شده در لنز Optical Steady Shot استفاده می‌کند. سیستم تثبیت تصویر مخصوصا برای لنزهای تله مفید و حائز اهمیت است و هنگام مقایسه گزینه های مختلف، ارزش این را دارد که به طور ویژه مدنظر قرار گیرد.

تولیدکنندگان مختلف، سیستم تثبیت تصویر اپتیکی مبتنی بر لنز را، با رعایت اصول مربوط به نامگذاری لنزها، به صورت‌های مختلفی نامگذاری می کنند. آنچه شما هنگام خرید نیاز دارید بدان توجه کنید در این جا ذکر شده است:

• Canon – Image Stabilization (IS)
• Fujifilm, Panasonic and Samsung – Optical Image Stabilization (OIS)
• Nikon – Vibration Reduction (VR)
• Sony (NEX system) – Optical Steady Shot (OSS)
• Sigma – Optical Stabilization (OS)
• Tamron – Vibration Control (VC)

شرایط انجام عکاسی تبلیغاتی
پشتیبانی از سنسورهای مختلف
بیشتر دوربین‌های ارزان قیمت‌تر SLR و بدون آینه از سنسور APS-C استفاده می‌کنند که اندازه تقریبی آنها 24mmx16mm یا کمتر از نصف اندازه یک نگاتیو فیلم قدیمی 35 میلیمتری است (نیکون، این دوربین‌ها را DX می‌نامد). ضمنا در دوربین‌های رده بالای کانن، نیکون و سونی که اصطلاحا فول فریم نامیده می‌شوند ، سنسورها حدودا برابر با اندازه یک نگاتیو 35 میلیمتری هستند، به عنوان مثال 24mmx36mm (دوربین‌های حرفه‌ای و پرسرعت قدیمی تر کانن از یک اندازه سنسور میانی به نام APS-H بهره می بردند). در ضمن پاناسونیک و المپیوس از یک فرمت اندکی کوچکتر به نام Four Thirds در دوربین های با لنز قابل تعویض خود استفاده می‌کنند.

همه تولیدکنندگان بزرگ (البته به جز المپیوس و پاناسونیک) اکنون مجموعه‌ای از لنزهایی را ارائه می‌کنند که به طور خاص برای دوربین‌های APS-C بهینه شده‌اند. این لنزها به طور کلی برای استفاده عمومی و به طور خاص برای زوم های واید بهترین گزینه هستند. لنزهایی که برای دوربین‌های فول فریم طراحی شده‌اند، به خوبی روی دوربین‌های APS-C هم کار میکنند. اما لنزهای APS-C به درستی بر روی دوربین‌های فول فریم کار نمی‌کنند. اگر در آینده نزدیک به فکر ارتقاء به یک سیستم فول فریم هستید، می‌بایست این موضوع را مدنظر داشته باشید.

سازندگان، لنزهای SLR با فرمت APS-C خود را به صورت زیر برچسب گذاری می‌کنند:

• Canon – EF-S
• Nikon – DX
• Pentax – DA
• Sony – DT
• Sigma – DC
• Tamron – Di II
• Tokina – DX

سیگما و تامرون، برچسب‌های بخصوصی برای لنزهای دوربین‌های بدون آینه نیز دارند که به ترتیب DN و Di III نامیده می‌شوند. در زمان نگارش این متن، توکینا لنزی از این نمونه را تولید نمی‌کند.

مانت لنزها
هر سازنده دوربین مانت لنز مختص خود را استفاده می‌کند، بدین معنی که لنزها نمی‌توانند با برندهای مختلف استفاده شوند. برای مثال، یک لنز کانن با یک بدنه نیکون سازگار نیست. چند استثناء نیز وجود دارد. المپیوس و پاناسونیک هردو از مانت Four Thirds برای DSLR ها و مانت Micro Four Thirds برای کامپکت‌های با لنز قابل تعویض بدون آینه شان (ILC ها) استفاده می‌کنند. SLR های سامسونگ اساسا با مدل‌های مانت KAF پنتاکس شناخته می‌شدند، هرچند این شرکت اکنون روی سری NX ILC تمرکز دارد.

تعدادی از تولیدگنندگان ثالث به ویژه سیگما، تامرون و توکینا، لنزهایی با مانت‌های مختلف را به منظور سازگاری با برندهای مختلف دوربین تولید می‌کنند. جدول زیر لیستی از مانت‌های لنز موجود را ارائه می‌کند:

نسل جدید دوربین های کامپکت با لنز قابل تعویض، با استفاده از آداپتور لنزها، میزانی از سازگاری با مانت SLR سازنده مربوطه را ارائه می‌دهند. ولی در کل، عملکرد آنچنان رضایتبخش نیست، به ویژه این که اتوفوکوس اغلب کند و با تاخیر است.

لنزهای زوم در برابر پرایم
لنزهای زوم طی چند سال گذشته تقریبا فراگیر شده‌اند، در نگاه نخست خرید لنزی که به یک زاویه دید محدود است ممکن است بی معنی به نظر برسد. ولی لنزهای پرایم هنوز هم برخی مزیت های کاملا واقعی دارند. در مقایسه با لنزهای زوم، لنزهای پرایم معمولاً کوچکتر و سبکتر هستند، دهانه دیافراگم بازتری دارند، و تصاویر شارپ تری ارائه می‌دهند. این فاکتورها آنها را برای اهداف خاص شدیدا مفید و کاربردی می‌نماید، برای مثال در عکسبرداری در نور کم که زیاد بودن ماکزیمم دهانه دیافراگم یک مزیت عمده است.

لنزهای پرایم با فاصله کانونی ثابت اغلب نسبت به لنزهای زومی که همان زاویه دید را پوشش میدهند بسیار کوچکتر و سبکترند.

برخی از انواع لنزهای متداول
لنز زوم استاندارد (Standard Zoom)
یک لنز زوم استاندارد، لنزی با کاربرد عمومی است که محدوده‌ای از فاصله کانونی را از زوایای واید تا تله‌های متوسط پوشش می‌دهد. روشن ترین مثال، لنز کیتی است که به همراه دوربین ارائه می‌شود (معمولا یک لنز 18-55mm 3.5-5.6 برای APS-C)، اما این لنز می‌تواند توسط لنزی با دامنه بیشتر و کیفیت اپتیکی بهتر، یا ماکزیمم دهانه دیافراگم سریع F2.8 جایگزین شود.

بیشتر تولیدکنندگان، لنزهای آپگرید شده همه منظوره ای را با گستره زوم توسعه یافته که برای دامنه وسیعی از سوژه‌ها مناسب است، برای لنزهای کیتشان ارائه می‌دهند. مانند این لنز سونی 16-105 میلیمتر

نمونه‌های دیگر: 16-85mm F3.5-5.6 و 17-55mm F-2.8.

لنز زوم تله فوتو (Telephoto Zoom)
معمولا دومین لنزی است که عکاسان خریداری می‌کنند. زوم تله فوتو به طور قابل توجهی به شما امکان می‌دهد تا به سوژه‌تان نزدیکتر شوید، و بنابراین برای عکاسی در زمینه‌هایی مانند ورزش، حیات وحش، یا عکاسی از کودکان در حال دویدن و بازی مفید است.

لنزهای زوم تله فوتو مانند این نیکون 55-200mm به شما اجازه زوم کردن روی سوژه را می‌دهد.
نمونه‌های دیگر: 55-200mm F4.5-5.6 و 75-300mm F4-5.6.

لنز سوپرزوم (Superzoom)
سوپرزوم ها لنزهای همه منظوره ای (all-in-one) هستند که محدوده کاملی از فواصل کانونی را از واید متوسط تا تله فوتو بلند پوشش می دهند. این لنزها دامنه تحت پوشش یک لنز کیت به علاوه یک لنز زوم تله فوتو را یکجا جمع می کنند و بنابراین یک لنز خوب همه منظوره مسافرتی را ارائه می دهند. هرچند کیفیت عکس به لحاظ فنی اغلب به خوبی دو لنز نامبرده به صورت مجزا نیست، اما برای بسیاری از کاربران، این کاستی با امکانات ایجاد شده توسط لنز جبران می شود.


لنزهای سوپرزوم مانند این تامرون 18-270mm F3.5-6.3 محدوده وسیعی از فواصل کانونی را از وایدانگل تا تله فوتو در بر می گیرند.
نمونه های دیگر: 18-200mm F3.5-5.6 و 18-250mm F3.5-6.3


لنز زوم واید (Wide angle Zoom)
لنز زوم وایدانگل زاویه دیدی فراتر از لنز زوم کیت فراهم می‌کند و به شما اجازه می دهد که از مناظر پهناور و عریض عکسبرداری کنید. لذا این لنز انتخابی رایج برای عکسبرداری از مناظر، معماری، و محیط های بسته می باشد.

لنزهای زوم واید مانند سیگما 10-20mm F4-5.6 به شما اجازه می دهد محتوای بیشتری را در کادر ثبت کنید.
نمونه های دیگر: 10-24mm F3.5-5.6 و 12-24mm F4

لنز ماکرو (Marco Lens)
اصطلاح “ماکرو” در تعریف لنزی به کار برده می شود که توانایی بالای فوکوس از نزدیک را داراست و به شما اجازه می دهد که از سوژه های کوچکی مانند حشرات یا گل ها عکسبرداری کنید. بعضی از لنزهای زوم در نامگذاریشان از اصطلاح “ماکرو” استفاده می کنند تا توانایی فوکوس از فواصل نزدیکتر از حد معمول را نشان دهند، اما لنزهای ماکرو واقعی معمولا فاصله کانونی ثابت دارند. به طور کلی، با داشتن فاصله کانونی بیشتر، شما می توانید از سوژه تان دورتر باشید. (نیکون این لنزها را “میکرو” می نامد.)

لنزهای ماکرو مانند المپیوس 50mm F2 امکان عکسبرداری کلوس آپ را با جزئیات عالی برای شما فراهم می آورد.
نمونه های دیگر: 60mm F2.8 Macro و 100mm F2.8 Macro

لنز پرایم سریع (Fast Prime Lens)
لنزهای پرایم سریع در همه فواصل کانونی، از وایدانگل تا اولترا تله فوتو، ارائه می شوند.اما آنچه بین تمامی آنها مشترک است، امکان جذب نور بیشتر ( بخاطر دیافراگم باز) و کیفیت اپتیکی بهتر است. این دسته لنزها که زمانی در معرض انقراض بودند در سال های اخیر تجدید حیات یافته اند و مسلما محبوب ترین آنها 50mm F1.8 و نمونه گران قیمت تر آن یعنی 50mm F1.4 می باشد. این لنزها روی دوربین های دارای سنسور APS-C برای ثبت یک تله کوتاه در زیر نور طبیعی مناسبند.

لنزهای پرایم سریع مانند این کانن 50mm F1.8 امکان عکسبرداری در محیط بسته و با نور طبیعی را بدون نیاز به استفاده از فلش فراهم می سازند.
نمونه دیگر: 50mm F1.8 و 85mm F1.8

لنزهای پنکیک (Pancake Lenses)
کلمه “پنکیک” در تعریف لنزهای باریکی به کار می رود که با هدف کوچک کردن اندازه کلی دوربین و لنز ساخته شده‌اند. این لنزها اخیرا به عنوان لنز شایعی برای دوربین های بدون آینه تجدید حیات یافته اند، ولی برای SLR ها نیز موجودند (به ویژه برای پنتاکس).

سه لنز پنکیک باریک از المپیوس، سامسونگ و پنتاکس.

سایر ویژگی های لنزها
جنبه های دیگری از ساخت و عملکرد لنزها وجود دارد که هنگام خرید یک لنز ممکن است بخواهید لحاظ نمایید.

اتوفوکوس
سیستم اتوفوکوسی که توسط یک لنز استفاده می شود می تواند تاثیر زیادی روی عملکرد فوکوس آن داشته باشد، به ویژه به لحاظ ایجاد سر و صدا و سرعت عمل. موتور فوکوس می تواند در بدنه دوربین یا در لنز جای گیرد. موتورهای فوکوسی که درون لنز تعبیه می شوند در انواع گوناگون و با مشخصات مختلف عرضه می شوند. در اینجا مروری بر انواع مهم آنها می نماییم:

• لنزهای Screw Drive موتور داخلی ندارند و در عوض از طریق یک اتصال مکانیکی در بدنه دوربین به حرکت در می آید. این سیستم سریعتر است اما در مقایسه با انواع دیگر پر سر و صداتر است. بسیاری از لنزهای قدیمی تر نیکون، پنتاکس و سونی از این روش استفاده می کنند، اگرچه هر سه شرکت اکنون به موتورهای درون لنزی گرایش یافته اند. بدنه های سطح مبتدی نیکون موتور داخلی ندارند و بنابراین نمی توانند با این نوع لنزها اتوفوکوس نمایند.

• لنزهای Micromotor دار برای حرکت دادن ادوات فوکوس از موتورهای DC سنتی به کمک تعدادی چرخدنده استفاده می کنند. این سیستم بیشتر در لنزهای ارزان قیمت تولیدکنندگان دوربین و در بسیاری از لنزهای تولیدکنندگان ثالث (به ویژه تامرون و توکینا) مشاهده می شود. در این نوع لنزها عملکرد اتوفوکوس به شدت متغیر است، در بدترین حالت کند و پر سر و صدا و در بهترین حالت کاملا سریع و بی صدا.

• موتورهای Linear Stepper در لنزهای طراحی شده برای دوربین‌های بدون آینه متداول شده‌اند. این لنزها می توانند اتوفوکوس سریع و بی صدایی را در حین فیلمبرداری ارائه دهند. کانن نیز تعدادی لنز SLR مجهز به این تکنولوژی تولید کرده است.

• موتورهای Ultrasonic-type در لنزهای SLR بسیار متداول شده اند. ویژگی اصلی این لنزها عملکرد تقریبا بی‌صدای آنهاست. این لنزها در دو دسته اصلی جای می‌گیرند: Micro-type های ارزانتر، خصوصیاتی شبیه Micromotor ها دارند، در حالی که Ring-type های گران قیمت تر، مزایایی دارند. به طور کلی این لنزها سریع، بیصدا و در هر لحظه قادر به استفاده از اتوفوکوس دستی هستند. متاسفانه همه تولیدکنندگان مایل نیستند دو نوع ذکر شده را در بازار محصولات از یکدیگر متمایز کنند.

مطابق معمول، هر تولیدکننده نامی متفاوت را برای موتورهای Ultrasonic خود داراست و در نامگذاری لنزها از قواعد مربوطه استفاده می‌کند.
Canon – Ultrasonic Motor (USM)

Nikon – Silent Wave Motor (AF-S)

Olympus – Supersonic Wave Drive (SWD)

Pentax – Supersonic Drive Motor (SDM)

Sigma – Hypersonic Motor (HSM)

Sony – Supersonic Wave Motor (SSM)

Tamron – Ultrasonic Silent Drive (USD) and Piezo Drive (PZD) – ring-tye and micro-type respectively

Tokina – Silent Drive Module (SD-M)

فوکوس دستی الکترونیکی (Focus by wire)
بیشتر لنزهای SLR، رینگ های فوکوس دستی دارند که مجموعه فوکوس را با استفاده از یک اتصال مستقیم مکانیکی حرکت می دهند. در مقابل، بیشتر دوربین های بدون آینه از یک سیستم سیمی بهره می برند که برای فوکوس دستی از یک موتور داخلی استفاده می کند. این سیستم در بهترین حالت یک فوکوس دستی دقیق و موثر را ارائه می دهد.

‌ارجحیت فوکوس دستی
در بیشتر دوربین‌ها و لنزها، دکمه ای برای تغییر بین حالات فوکوس اتوماتیک و دستی وجود دارد. چرخاندن رینگ فوکوس در حالت اتوماتیک می‌تواند باعث آسیب موتور یا چرخدنده‌ها شود. با این حال برخی لنزها از یک مکانیزم کلاچی استفاده می‌کنند که به عکاس اجازه می‌دهد رینگ فوکوس را به طور دستی و بدون داشتن ریسک آسیب دیدگی بچرخاند. این ویژکی به طور کلی به لنزهای اولتراسونیک گران قیمت منحصر می‌گردد. پنتاکس در این زمینه دارای اعتبار زیادی است، به طوری که تقریبا همه لنزهای فعلی این شرکت این قابلیت را دارند (شرکت پنتاکس این ویژگی را فوکوس دستی “Quick Shift” می‌نامد).

سیستم بیشتر دوربین های بدون آینه نیز اجازه ارجحیت فوکوس دستی را می دهد، اما به جای استفاده از یک سوئیچ بر روی بدنه لنز، این ویژگی از طریق تنظیمات منوی دوربین فعال می‌شود.

لنزهای فوکوس دستی
تعدادی شرکت وجود دارد که در این عصر اتوفوکوس، هنوز لنزهای با کیفیتی صرفا جهت فوکوس دستی تولید می‌کنند. این شرکت‌ها به تولید لنزهایی با فاصله کانونی ثابت با بدنه‌های فلزی و عدسی‌های مرغوب تمایل دارند. برندهای معروف در این زمینه، Carl Zeiss و Voigtlander هستند. برخی لنزهای خاص از تولیدکنندگان بزرگ، مانند لنزهای تیلت -شیفت کانن و نیکون، نیز صرفا دارای قابلیت فوکوس دستی هستند.

کیفیت ساخت و آب بندی
به عنوان یک قانون کلی، هرچه لنزی گران قیمت تر باشد احتمالا کیفیت ساخت بهتری دارد. لنزهای کیتی که به همراه دوربین‌ها ارائه می‌شوند وزن کمتر داشته و در ساختشان از پلاستیک استفاده شده است. با صرف مقداری هزینه بیشتر، می‌توانید لنز بادوام تری را تهیه کنید. برخی لنزها، ویژگی آب بندی در برابر گرد و غبار و رطوبت را دارا است. به طور کلی این نوع لنزها جزء طیف گران قیمت لنزها است، اما پنتاکس و المپیوس، به طور خاص مجموعه‌ای از لنزهای آب بندی شده را با قیمت متوسط ارائه می‌دهند (پنتاکس حتی برای DSLR های رده بالای سری K5 خود، لنزهای کیت “WR” مقاوم در برابر آب و هوا تولید می‌کند).

در اینجا باید به طور ویژه از مجموعه محدودی از لنزهای پرایم پنتاکس نام ببریم که جزء لنزهای فوکوس دستی مرسوم قدیمی این شرکت محسوب شده و از بدنه زیبای آلومینیمی و مهندسی شده‌ای بهره می‌برند.

انتخاب درست
به عنوان سخن پایانی یادآور می شویم هنگامی که به فکر انتخاب یک دوربین برای سرمایه گذاری هستید، درک این موضوع مهم است که لنز هم مانند دوربین، تاثیر بسزایی روی کیفیت تصویر دارد. لنزها همچنین ماندگارتر از دوربین ها بوده و دیرتر از بدنه دوربین ها از رده خارج می شوند، بنابراین ارزش آن را دارند که به منظور دستیابی به کیفیت و یا انعطافی که مد نظر شماست، کمی بیشتر مورد توجه قرار گیرند. بیشتر کاربران اصلی، در انتخاب لنز گزینه های مشابهی دارند (در حالی که جایگزین های ثالث بسیاری نیز وجود دارد)، اما هرکدام به ناچار نقاط قوت و ضعف مربوط به خود را دارد.

اگر کاربرد خاصی مانند عکاسی صنعتی مد نظر شماست که به لنزهای تخصصی (یا دیگر لوازم جانبی) نیاز دارد، انجام مقداری تحقیق پیش از انتخاب یک سیستم بسیار ارزشمند خواهد بود. بررسی‌های سایت dpreview و انجمن‌های کاربران، مکانی عالی برای شروع است.

 

ویدئو: راهنمای خرید لنز دوربین DSLR
 

  • ani been
  • ۰
  • ۰

کمپین تبلیغاتی چیست؟
 

یک کمپین تبلیغاتی برنامه‌ای جامع و هدفمند برای تبلیغات است که به صورت منظم، اجرا و پیگیری می‌شود.
در یک کمپین تبلیغاتی، پیامی یکسان با تمی مشترک از طریق رسانه‌ها و بسترهای مختلف به صورت متوالی و تکرارپذیر به اشتراک گذاشته می شود تا موجب تاثیر پذیری مخاطبان هدف شده و نگرش آنها نسبت به یک برند، محصول یا خدمت خاص تغییر کند.

در واقع یک کمپین تبلیغاتی مجموعه‌‌ای از برنامه‌های مستقل اما هماهنگ است که تمام حوزه‌های تبلیغاتی در مورد یک کالا، خدمت یا بنگاه اقتصادی را در رسانه‌های مختلف پوشش می‌دهد؛ به صورتی که با یک مضمون مشترک اما پیام‌های متنوع، در یک دوره زمانی و با بودجه‌ای معین اجرا می‌گردد.

کمپین تبلیغاتی چه کمکی به ما می‌کند؟


کمپین‌های تبلیغاتی به صاحبان کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا بهترین استراتژی‌های ترفیع را برای محصولات، خدمات یا نام برند خود مشخص کنند.

کمپین‌ها حالت‌های مختلفی به خود می گیرند، ممکن است به صورت آنلاین یا آفلاین اجرا شوند و از رسانه‌های مختلف حتی تبلیغات محیطی نیز بهره ببرند، اما در هر صورت هدف از راه اندازی کمپین تبلیغاتی رساندن پیام برند به مخاطبان است.

قبل از اینکه کمپین تبلیغاتی خود را گسترش دهید، باید جایگاه شرکت خود را در بازار و جایگاهی که می‌خواهید به آن دست یابید را مشخص کنید. سپس کمپین تبلیغاتی خود را به گونه‌ای طراحی کنید که ارزش‌ها، ویژگی‌ها و مزایای محصولات یا خدمات شما قبل از برگزاری کمپین حفظ شده و حتی افزایش یابد.

توصیه ما این است که این نکات را لحاظ کنید

خدمات و محصولاتتان را بازشناسی کنید
شرحی از خصوصیات و مزایای محصولات و خدمات‌تان، مزیت رقابتی شما نسبت به رقبا، تمرکز بر خصوصیات کلیدی مثل قیمت‌گذاری، تمرکز و توجه به چگونگی ایجاد ارزش افزوده نسبت به رقبا تهیه کنید. به عبارت دیگر دانستن این موضوع که شما قصد دارید چه چیزی را بفروشید و چرا مردم باید آن را بخرند، بسیار مهم است.

بهبازار هدفی که می خواهید شرکت و یا محصولات خود را در آنجا معرفی کنید توجه کنید
تعیین اینکه چه دسته‌ای از خریداران تمایل بیشتری به خرید محصولتان دارند و بعد تعیین و دسته‌بندی پرسونای مشتریان هدف با در نظر گرفتن ویژگی‌های جغرافیایی، سن، جنسیت، سبک زندگی، میزان درآمد، الگوی خرید، علائق و در نهایت اینکه رشد و پیشرفت کار شما را چه کسی هدایت خواهد کرد.

بودجه خود برای اجرای کمپین تبلیغاتی را مشخص کنید
بودجه‌ی شما مشخص می‌کند بهتر است صرفا کمپین تبلیغاتی دیجیتالی داشته باشید یا از نظر مالی توانایی پوشش‌دهی هزینه‌های بالای تبلیغات محیطی و یا تلویزیونی را دارید. به این صورت می توانید استراتژی‌ها و بسترهای مناسب را انتخاب کنید.

در مورد تم و فضای کمپین خود تصمیم بگیرید
در طراحی کمپین تبلیغاتی یکی از موارد حائز اهمیت تصمیم‌گیری در مورد تم مورد استفاده است. رنگ قالب (تمپلیت رنگ) کمپین باید مشخص شود، و گرافیک مورد استفاده در تمام تبلیغات باید یکسان یا حداقل شبیه به هم باشند، نوع موسیقی و صدایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید تعریف شده و متناسب با تن صدای برند باشد، طراحی تبلیغات، پیامی که از طریق تبلیغ باید به مخاطبان برسد، زبانی که در کمپین مورد استفاده قرار می گیرد و موارد از این دست از جمله مهمترین عواملی هستند که باید از قبل و با توجه به هدف و پیام تبلیغ و متناسب با استراتژی بازاریابی و برند شرکت، مشخص شود.

پیام خود را متمایز کنید
این کار باعث می شود پیام و تبلیغ شما در میان انبوه تبلیغات دیگر برندها در ذهن مخاطب باقی بماند و هم به صورت آگاهانه و هم ناخودآگاه در تصمیم گیری خرید او اثر بگذارید.

اجرای کمپین تبلیغاتی
در حین اجرای کمپین باید مخاطبان خود را تحت نظر داشته باشید و اثرگذاری کمپین را بسنجید. بهترین راه مقایسه‌ی عواملی از جمله شناخت برند، میزان فروش، جلب توجه کردن تبلیغات و میزان تعامل مخاطبان با آنان است. بررسی میزان اثرگذاری تبلیغ به شما کمک می‌کند نقاط قوت و ضعف کمپین خود را شناسایی کرده و از اطلاعات به دست آمده استفاده کنید. به عنوان مثال ما در کانون آنی‌بین برای برندهای مختلفی کمپین‌های آنلاین برگزار کرده‌ایم. همیشه مهمترین بخش تیم اجرا به مانیتورینگ و اثربخشی محتواها (که در کمپین‌های آنلاین غالبا در اینستاگرام و رسانه‌های آنلاین است) می‍پردازند.

غالب رسانه‌هایی که در کمپین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد رسانه‌های چاپی و الکترونیکی هستند. رسانه‌های چاپی شامل روزنامه، مجله، بنر، پوستر و نشریه می‌شود. رسانه‌ی الکترونیکی هم شامل رادیو، تلویزیون، ایمیل، تبلیغات موبایلی و تلفنی می‌شود. تنها نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید آن است که کمپین‌های تبلیغاتی شما باید از تداوم مناسبی برخوردار باشد به گونه ای که مخاطبان تبلیغات شما را ببینند و زمان واکنش به آن را داشته باشند

تمام کمپین‌های تبلیغاتی از نظر مدت زمان برگزاری یکسان نیستند. بعضی از کمپین‌ها فصلی هستند و برخی در تمام طول سال اجرا می‌شوند. بنابراین زمانبندی کمپین‌ها با هم متفاوت است. برخی از کمپین ها بر پایه‌ی رسانه بوده و برخی متاثر از نواحی جغرافیایی اند.

به طور کلی کمپین‌های تبلیغاتی موثر و موفق ارزیابی می‌شوند اما اگر به این گونه نبود و هدف اصلی کمپین به هیچ طریقی محقق نشد لازم است کمپین را بررسی کرده، نقص آن را یافته و سپس در جهت رفع آن اقدام کنید.

همچنین داده‌های به دست آمده از کمپین‌ها می‌تواند اطلاعات قابل توجهی را در اختیار بازاریابان قرار دهد که هم برای کمپین‌های آتی مورد استفاده است و هم برای گسترش و توسعه کسب و کار اطلاعات ارزشمندی را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می‌دهد. بر این اساس انجام داده کاوی پس از برگزاری کمپین‌های بزرگ توصیه می‌شود تا تمام اطلاعات جمع شده از مخاطبان بررسی و روندهای پنهان شناسایی شوند.

در آخر باید گفت کمپین های تبلیغاتی به عنوان جزئی از برنامه بازاریابی استراتژیک از اهمیت بالایی برخوردارند، اما برای آنکه هدف کمپین محقق شود لازم است تمام جوانب در نظر گرفته شده و تحقیقات لازم به طور کامل صورت بپذیرد..

 

کمپین تبلیغاتی چیست؟

  • ani been
  • ۰
  • ۰

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی: ثبت تصاویری جذاب از محصولات، خدمات و سازمان شما آن‌طور که شایسته است

عکاسی صنعتی ازمحیط های صنعتی ، تجاری و پروژه های ساختمانی | عکاسی تبلیغاتی از محصولات

برای انجام عکاسی صنعتی کافی است پس از مشاهده نمونه عکس های ما در حوزه مورد نظر خود و مطالعه لیست تعرفه قیمت عکاسی ، با ما تماس بگیرید و در مورد نوع پروژه و عکس های مورد نیاز خود توضیحاتی ارائه دهید. سپس ما با بررسی پروژه و تخمین موارد قابل انجام عکاسی ، پیشنهادی حاوی اطلاعات فنی ، زمان بندی انجام کار و هزینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را برایتان ارسال می کنیم.

در مدت انجام پروژه نیز تیم عکاسی ما با بهترین ابزار و تجهیزات عکاسی صنعتی ، اطمینان حاصل می کند کند که هیچ نقطه ای از محل مورد نظر از قلم نیفتاده و تمام زوایا و نکات ریز هم پوشش داده شده اند. تعداد عکس های گرفته شده چندین برابر تعداد مورد نیاز شما خواهد بود که پس از پایان انجام کار ، تعداد مورد نظر توسط شما از میان آنها انتخاب خواهند شد و جهت انجام عملیات ویرایش و تصحیح نور و رنگ ، به دست متخصصان عکاسی و گرافیک در استودیو عکاسی صنعتی و تبلیغاتی آنی‌بین سپرده خواهند شد.

 

ما پروژه عکاسی صنعتی را چگونه برای شما انجام خواهیم داد؟

با روند کلی انجام عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در کانون آنی بین آشنا شوید

کانون آنی بین در زمینه های مختلف عکاسی صنعتی ، عکاسی تبلیغاتی ، ساخت تیزر تبلیغاتی و ساخت فیلم تبلیغاتی آماده ارائه بهترین کیفیت و خدمات برای صاحبان مشاغل ، تولیدکنندگان و تجار گرامی می باشد.

لیست تعرفه قیمت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بر اساس تعداد عکس نهایی که تحویل مشتری می گردد در جدول مشخص شده است. به عنوان مثال برای تعداد کمتر از ١٠ فریم عکس و یا بین ٢٠ تا٣٠ عکس. هرچه تعداد عکس درخواستی بیشتر باشد ، هزینه هر فریم عکس کاهش می یابد.

نحوه انجام عکاسی نیز به این صورت است که بر فرض سفارش 40 عکس ، تعداد بسیار بیشتری حدود 80 تا 100 عکس تهیه می گردد و مشتری با بررسی پیش نمایش آنها ، عکسهای مورد نظر خود را انتخاب نموده و آنگاه عکس های منتخب برای تصحیح رنگ و نور جهت جذابیت هرچه بیشتر و رفع ایرادات جزیی سوژه در استودیو ویرایش و تدوین خواهند شد.

 

عکاسی صنعتی
کارخانجات و صنایع پالایشگاهی و نیروگاهی

عکاسی از کارخانجات و خط تولید، صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی و در کل محیط های صنعتی نیازمند تجربه و دانش فراوان است.

کوچکترین نقاط و زوایا هم نباید از چشم تیزبین عکاس صنعتی پنهان بماند. زوایای جدید باید کشف شوند و به بهترین صورت به تصویر کشیده شوند.

البته این تازه ابتدای کار است. جادوی اصلی در داخل استودیو و هنگام ویرایش و Post Processing تصاویر ایجاد می شود. در این مرحله است که زیبایی و جذابیت عکس عیان شده ، ایرادات آن برطرف شده و قابلیت ارائه پیدا می کند.

 

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
پروژه های عمرانی و ساختمانی

عکاسی از پروژه های ساختمانی و معماری قدمتی طولانی دارد.

طراحان نما و معماران و مهندسان برای تهیه آلبوم پروژه های انجام شده خود؛ مدیران پروژه های ساختمانی برای ثبت روند ساخت و مستند سازی مراحل طی شده و مصالح به کار رفته در تولید با ما تماس می گیرند.

عکاسی ساختمان و معماری برای تهیه انواع کاتالوگ نیز از اقدامات موثر برای تاثیرگذاری تبلیغات می باشد.

 

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
محصولات کوچک و بزرگ

عکاسی از لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم خانگی، طلا و جواهر ، لوازم یدکی ، شیرآلات بهداشتی ، استیل ، چرم و پوشاک

عکاسی از محصولات به شیوه درست از ارکان پایه ای هنر عکاسی است. صاحبان کالا و خدمات برای نشان دادن محصولات در رسانه ها و یا انواع کاتالوگ و پوستر ، نیاز به داشتن عکسهایی ظریف و دقیق از محصولات خود دارند.

رعایت دقیق اصول عکاسی ، سایه ها ، زوایا ، انعکاس نور و غیره از مواردی هستند که یک عکس تبلیغاتی بی نقص را از سایر عکسها متمایز می سازند. هنگامی که این خدمات با قیمت هایی بسیار عالی در یک مجموعه جمع گردند ، بهترین گزینه برای انتخاب پیش پای شما خواهد بود. ما در استودیو عکاسی کانون آنی بین خدماتی در سطح کیفی بسیار عالی را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

عکاسی تبلیغاتی
خودرو

عکاسی خودرو بسیار هیجان انگیز و صد البته دارای پیچیدگی های فراوان است.

اما در صورتی که به شیوه‌ی درست و با تجهیزات و دانش کافی و با صرف زمان و انرژی و حوصله‌ی فراوان انجام شود می تواند بهترین نتیجه را به ارمغان آورد.

عکاسی خودرو می تواند برای معرفی یک خودرو و مشخصات آن در محیط کنترل شده‌ی استودیو و با نورپردازی های سنگین انجام گیرد و هم در محیط های خارجی و یا نمایشگاه های اتومبیل. خلاقیت در عکاسی از خودرو محدودیت ندارد.

 

عکاسی تبلیغاتی
سمینار ، همایش و کنفرانس ها

سمینار ، کنفرانس ، همایش ، مراسم و جلسات اداری و نمایشگاه های بین المللی …

برنامه شما هرکدام از این موارد که باشد ، باید برای مستند سازی و ثبت آن چاره ای بیاندیشید. ما در آنی‌بین در این راه نیز همراه شما خواهیم بود

هنگام حضور شما در نمایشگاه ها نیز از غرفه سازی تا اختتامیه نمایشگاه با ثبت و مستند سازی هر لحظه با شما هستیم. مستند سازی و ثبت فرایند حضورتان در نمایشگاه ها را به ما بسپارید.

 

عکاسی صنعتی چیست؟ عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی صنعتی به شاخه ای از عکاسی گفته می شود که وظیفه آن به نمایش گذاردن دقیق و کامل و باکیفیت محصول یا پروداکت می باشد ٬ در این شاخه از عکاسی ، عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب نورهای دقیق و کامل تلاش می کند تا حد امکان تصوری با کیفیت و دقیق از کالا ثبت کند که در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا به نمایش گذارده شود.

به بیان ساده تر عکاس صنعتی وظیفه اش این است که نمای کاملی را از کالا برداشت کرده و جهت ارائه به مشتری به کارفرما ارائه کند. در این شاخه همانگونه که بیان شد هدف تنها یک چیز است : نمایش کامل و واضح کالا از زوایای مختلف و زیبا . دقیقا همان کاری که ما در استودیو عکاسی صنعتی آنی بین انجام می دهیم.


عکاسی تبلیغاتی شاخه بسیار جذابی از عکاسی است به شرط آنکه عکاس بتواند تفکرو سلایق خود را در عکس بگنجاند. اگر با حوضه های دیگر عکاسی مقایسه کنیم می بینیم که تقریبا در هیچ یک از شاخه های عکاسی به اندازه عکاسی تبلیغاتی نظرات سفارش دهنده در کار دخیل نیست.

با توجه به این نکته مهم عکاسانی می توانند از کار خود لذت ببرند که عقاید کارفرما را در ذهن خود به دقت آنالیز کنند ، نقاط ضعف و قوت نظرات وی را بررسی نمایند و با توجه به هدف نهایی کار ، بعد از تصمیم گیری صحیح با استفاده از زبان تفاهم آمیز ، تا حد امکان تفکر و سلیقه خود را به وی منتقل کنند و بعد از جلب موافقت وی عکسی بگیرند که ناشی از برآیند تفکرات کارشناسانه و نگاه زیبا شناسانه باشد. دقیقا همان کاری که ما در استودیو عکاسی صنعتی آنی بین انجام می دهیم.

 

عکاسی صنعتی

 

  • ani been