کانون آنی‌بین

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونه یک تیزر تبلیغاتی بسازیم؟

نحوه استفاده از الگو های از پیش ساخته شده را پیدا کنید. تا بتوانید به راحتی در مورد رویداد بعدی خود دست پر باشید.

اگر می خواهید برای یک تیزر تبلیغاتی برای رویداد خود بسازید، باید به نکاتی توجه کنید. یک ویدیو تبلیغاتی رویداد می تواند در مورد آنچه قرار هست اتفاق بیوفتد، نشان داده شود. به عنوان مثال، یک تیزر تبلیغاتی می تواند حتی روی زندگی افراد تاثیر بگذارد و می تواند افراد را به راه های مختلف سوق دهد. اگر شما هم مستندی راجع به Fyre را دیده باشید، که در مورد سبک زندگی ناموفق در سال 2017 ساخته شده بود. اعتیاد به مواد موخدر را در آن جشنواره بالا برد و همین باعث شد این به عنوان تجربه ای مجلل و عجیب قلمداد شود.

مشتریان و مخاطبین نسبت به محصولات حس کنجکاوی خواهند داشت. آنها برای اینکه بخواهند خدمات و کالایی را مصرف کنند، باید این موضوع برایشان روشن شود که پیام آن محصول چیست و چه هدفی باعث مصرف آن می شود؟  در اینجا یک تیزر تبلیغاتی مناسب می تواند همراه با یک سناریو خلاقانه و حرفه ای ساخته شده و پیام محصول را در کوتاهترین زمان ممکن به مشتریان و مخاطبین، انتقال دهد. موسسه طلوع فیلم جزو شرکت های ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد که با انتخاب فیلمنامه و بازیگران مناسب و همچنین با پیشرفته ترین ابزارهای تولید و مونتاژ، تیزر و کلیپ تبلیغاتی خود را در سه مرحله پیش تولید، تولید و مونتاژ با دقت بالا و با استراتژی قابل قبولی اتخاذ می نماید.

اگر Fyre را ندیده اید، ما تحقیقی راجع به آن انجام داده ایم که در زیر برای شما آورده شده است.

امیدواریم رویداد شما بسیار بهتر از این رویداد برنامه ریزی شده باشد. اما حماقت Fyre مطمئنا یک درس ارزشمند در قدرت باورنکردنی تیزر تبلیغاتی رویداد است. ویدیویی که پرتره ای از رویداد شما را نشان می دهد می تواند به افزایش حضور و ایجاد هیجان کمک کند.

در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که فقط در چند دقیقه می توانید یک تیزر تبلیغاتی برای رویدادتان تهیه کنید. با استفاده از قالب های از پیش ساخته شده، خواهید دید که ساختن آن و ایجاد یک نیمچه فرهنگ چقدر ساده است. در راهنمای ویدیو مارکتینگ ما نکات بیشتری را در مورد داستان گویی برند از طریق ویدیو خواهیم گفت.

 

تیزر تبلیغاتی چیست؟

انجام بازاریابی و تبلیغات توسط ویدیو باعث می شود، تفاوت بین حضور خوب و غافل شدن یا فراموش کردن آن وجود داشته باشد. آگاهی دادن بسیار می تواند حیاتی باشد، و نشان می دهد که شما برای این کار چقدر حرفه ای هستید. بنابراین برای تیزر رویداد چه باید کرد؟

 

یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای شامل سه عنصر زیر هست:

با "ترس از دست دادن" مخاطبانتان بازی کنید. البته با ادعاهای خود و به تصویر کشیدن واقعیت صادق باشید، اما باید جوری به تصویر بکشید که به روشی بازاریابی به حساب بیاید. و به مشتریان بالقوه شما نشان دهد که این کار شما دارای ارزش و شایستگی زیادی هست.

در تیزر تبلیغاتی، رویداد خود را توضیح دهید

از آنجا که شرکت کننده بالقوه شما در حال برنامه ریزی است، می تواند رویداد شما را در برنامه روزانه خود بگنجاند.

 

گزینه پیگیری را به مخاطب بدهید

اگر به دنبال تقویت حضور در رویداد های دیگر نیز هستید، باید مخاطب را تشنه خود نگه دارید. و برای پیگری و آگاه سازی مخاطب لازم هست از اون اطلاعات تماس مثل ایمیل، شماره تماس و موارد اینچنینی بخواهید.

تیزر تبلیغاتی شما می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، ممکن است یک شخصیت در دوربین را مورد ارزیابی قرار دهید و در مورد آن صحبت کنید. یا می توانید از فیلم های رویداد های گذشته خود استفاده کنید، و مردم را برای رویداد جدید دعوت کنید.

 

در هر صورت، ساخت تیزر تبلیغاتی ضروری است. شما می خواهید شرکت کنندگان آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و به صورت ویروسی در بین مردم بپیچد که در نهایت منجربه حضور افراد زیادی در این رویداد می شود.

 

نحوه ساخت یک تیزر تبلیغاتی برای یک رویداد

بنابراین اکنون می دانید که برای رویداد خود باید یک تیزر تبلیغاتی تهیه کنید. موردی که وجود دارد این است که باید بدانید زمان همیشه اهمیت زیادی دارد. ایجاد یک برنامه ریزی جدید به منظور تولید یک فیلم کوتاه تبلیغاتی، آخرین کاری هستش که باید انجام دهید.

وقت گرانبهای خود را صرف کار های بیهوده نکنید، و از ابزار های و افرادی که در کنار شما هستند استفاده کنید، مثلا تدوین فیلم خود را به تدوینگران بسپارید. در عوض شما فقط روی ساخت تیزر تمرکز کنید. تا یک تیزر چند دقیقه ای خوب تحویل مخاطبان دهید.

 

در اینجا نحوه عملکرد Placeit را برای تولید محتوای ویدیویی با کیفیت بالا برای شما آورده ایم:

با انتخاب الگویی متناسب با رویداد شروع کنید. سبک و قالب های مختلفی وجود دارد. شما باید الگویی را انتخاب کنید که فکر می کنید برای رویداد شما مناسب هست و مخاطلب به دنبال آن می باشد.

با انتخاب الگویی متناسب با رویداد خود شروع کنید. سبک های مختلف قالب وجود دارد و شما فقط باید یک جهت کلی را انتخاب کنید که می تواند برای رویداد خاص شما باشد.

برند تجاری خود را مانند پالت رنگ و صورت فونت خود تطبیق دهید.

از تصاویر مربوط به رویداد و فیلم های خود استفاده کنید.

 

ساخت کلیپ تبلیغاتی

همانطور که در بالا گفته شد مهمترین مرحله انتخاب الگویی هست که با فرم رویداد شما مطابقت دارد. بیایید نگاهی به الگوهای Placeit بیندازیم که شما را برای تهیه یک تیزر عالی تنظیم می کند. این گزینه ها با کیفیت بالا ، انرژی بالا و مناسب برای پیشبرد رویداد شما هستند:

 

الگو اینستاگرام برای ساخت ویدیو در یک برنامه فروش برنامه ریزی مهمانی

به عنوان یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام یک فضای عالی برای انتشار ویدیو تبلیغاتی شما می باشد. این الگو به شما امکان می دهد ویدیویی عالی را که قبلا در قالب کاملی برای اشتراک گذاری در جدول زمانی اینستاگرام خود قرار دارد ، سفارشی کنید.

 

ساخت تیزر انیمیشنی با قالب های گرافیکی

تیزر های انیمیشنی، دستتان را برای گفتن حرفتان باز می گذارند ولی در عوض سختی های خودشان را دارند. چرا که باید تیم حرفه ای برایشان وقت بگذارد.

 

ایجاد انیمیشن برای دعوت از مخاطبان

آیا می خواهید در ویدیو از مخاطبان دعوت کنید تا کار خاصی را انجام دهند؟ انیمیشن می تواند به شما کمک کند، البته زیر مجموعه انیمیشن یعنی موشن گرافیک می تواند مناسب باشد. همچنین این الگو جذابیت بصری بالایی هم دارد.

ما در این مقاله سعی کردیم مباحث مربوط به ساخت تیزر تبلیغاتی را مطرح کنیم. عموما در تیزر های حرفه ای ترکیبی از فیلمبرداری و موشن گرافیک صورت می گیرد. شرکت طلوع فیلم ( https://tolofilm.com/ ) ایده های خوبی را در این مورد به مشتریان خود ارائه می دهد. که نمونه کارها تیزر تبلیغاتی را نیز در سایت خود دارد.

  • ani been
  • ۰
  • ۰

کارگردان کسی است که بیشترین مسئولیت را در قبال تصویر و صدای فیلم برعهده دارد و معمولا فکر نهفته در فیلم و شکل نهایی اثر از اوست.

در سالهای آغازین فیلمسازی نقش کارگردان به اندازه‌ای که بعدها مهم و تاثیرگذار شد نبود؛ زیرا ساختار فیلم‌ها بسیار ساده و به دور از هرگونه پیچیدگی بود. با گسترش سینما و توسعه‌ی فیلمسازی، حضور شخصی که بر کل فیلم نظارت داشته باشد و آن را از جهت فنی و هنری رهبری کند، بیشتر احساس شد و به این ترتیب کارگردان به چهره‌ای شاخص و فردی مهم در عرصه‌ی فیلمسازی بدل شد.

به طور خلاصه کارگردانی شامل: برنامه‌ریزی ساخت فیلم، نظارت بر ساخت آن، ارائه‌ی دستورالعمل به بازیگران و کلیه‌ی دست‌اندرکاران تولید، ارائه‌ی تصویری هنری و فنی به فیلم از خلال امور این چنینی و مشابه آن است، که توسط فردی به نام کارگردان صورت می‌گیرد.

در بهترین شرایط، کارگردان است که باید قدرتمندترین فرد پشت دوربین باشد. بینش، هنر و دانش خود را به کار گیرد و از ابتدا تا انتهای تولید فیلم، کنترل همه‌ی امور ‌را در دست داشته باشد.

البته او باید فیلمی بسازد که مخاطب داشته باشد، چون به هرحال هزینه‌های تولید و پخش باید جبران شود. کارگردان گاه خودش فکری برای به فیلم برگرداندن دراختیار دارد (حتی ممکن است خودش فیلمنامه را نوشته باشد) و گاه طرف قرارداد تهیه کننده ای قرار می گیرد که می خواهد فیلمنامه ای را فیلم کند.

کارگردان اسپیلبرگ

کارگردان باید از همان ابتدا همکاری نزدیکی با فیلمنامه-نویس برقرار کند ودر نهایی کردن فیلمنامه هم نظر بدهد.او باید درتماس همیشگی با تهیه کننده باشد واطمینان حاصل کند که آیا در چارچوب بودجه پیش می روند یانه.همچنین اوبا بازیگران ارتباط دارد ودرارائه شخصیت پردازی درست از نقش ها به آنهاکمک می کند،با طراح صحنه ولباس همفکری می کندو تصمیم می گیرد کدام صحنه ها درکجا باید فیلم برداری شوند.

و در تهیه برنامه فیلم برداری وتهیه فیلمنامه مصور نیزنقش دارد.اوبر کل فیلم برداری نظارت دارد و زاویه هرنما، نوع حرکت وفاصله ها را تعیین می کندو درنوع نورپردازی صحنه با مدیر فیلم برداری همفکری می کند.تدوین نیز زیر نظراو انجام می گیرد،موسیقی متن باموافقت او تهیه وضبط می شودو درآخرین مرحله یعنی همگاه سازی صداوتصویرنیزنقش تعیین کننده ای دارد. این همه وظایف و مسئولیت را کارگردان به تنهایی انجام نمی دهد بلکه او یک گروه دارد که شامل دستیاران ،منشی صحنه و…است. اما در نهایت اوست که نه تنها خود بلکه کل فرایند فیلم سازی را هدایت ونظارت می کند.

آنچه در بالا گفته شد بخشی از مسئولیت های کارگردانی است، اما معمولا سه وظیفه مهم کارگردان که نقش اصلی در ساختار فیلم و هویت سمعی و بصری آن دارد وعلاوه بر تکنیک وهمراهی با عوامل سایر بخش ها، نیاز به ذوق هنری هم دارد به قرار زیر است:

  • میزانسن

  • عوامل کارگردانی

  • دکوپاژ

کارگردان

میزانسن (Mise-En-Scene)

میزانسن اصطلاحی فرانسوی است،در اصل متعلق به تئاتر و به معنای چیدن صحنه، صحنه آرایی وبه صحنه آوردن یک کنش است.درتئاتر این اصطلاح به روش مرتب کردن صحنه توسط کارگردان نمایش نامه اطلاق می شود.

ما کاربرد آن در سینما حوزه وسیع تری را شامل می شود: صحنه آرایی وساخت وساز عناطر داخل صحنه ومشخص کردن مکان قرار گرفتن هریک از عناصر صحنه، نورپردازی،لباس، آرایش وگریم بازیگران ورفتار وحرکت آنها وبعد ازانجام این کارها،ترکیب تصاویر هرنما،موقعیت دوربین وزاویه دید آن ونیز حرکت ها در هرنما.

به این ترتیب کارگردان با کنترل میزانسن ، رویدادی رابرای دوربین به روی صحنه می برد.نکته بسیار مهم درمورد میزانسن اینه که کارگردان میتواند با میزانسن هرفضایی راکه می خواهد ترسیم کند.مثلا میتواند عناصر صحنه رابه گونه ای بچیند که انگار همه چیز واقعی است اما درعین حال این تکنینک نیروی آن را دارد که از مفاهیم عادی واقعیت فراتر رود.میتوان بایک میزانسنِ حساب شده یک فضای کاملا انتزاعی ساخت درحالی که هیچ چیزی شبیه به آن درجهان واقعی وجود نداشته باشد، اما چنان تاثیرگذار که تماشاگر باورکند.

امروزه میزانسن یکی از مهم ترین وظایف کارگردان است که به نوعی نشان دهنده سبک وفرم کاری اونیز هست، همچنین یکی ازمهم ترین مسائلی است که می تواند به مقبولیت، محبوبیت وماندگاری فیلم کمک کند.

میزانسن چهارعنصر اصلی دارد ولی به ندرت اتفاق می افتد که یک عنصر به طور جداگانه حضور داشته باشد. هر عنصر معمولا با عناصر دیگر برای ایجاد یک سیستم ویژه در هر فیلم ترکیب می شود.

این عناصر عبارتند از:

  • صحنه

  • لباس وچهره پردازی

  • حالات و حرکات عناصر صحنه

  • نورپردازی

بررسی سایر وظایف مهم کارگردان در حوصله این مقاله نمی گنجد در سری های بعد منتظر ادامه مطالب باشید.

  • ani been
  • ۰
  • ۰

با گذشت بیش از یک قرن از تولد سینما، این هنر مردمی در گذر سالیان راه پرفراز و نشیبی پیموده و به مدد هنرمندان برجسته به جایگاهی یگانه در جهان امروز رسیده است.

در این مقاله از بلاگ آنی بین مروری داریم بر اسامی مهم ترین شخصیت های تاریخ سینما که تاثیر انکارناپذیری بر جهان سینما و مخاطبان آن گذاشته اند. یادمان باشداین ١١٠ شخصیت، لزومامحبوب ترین یا بهترین های سینما نیستند،این شخصیت ها کسانی هستند که مُهر خود را بر تاریخ سینما کوبیده اند یا به بیان دیگر فهرست کسانی است که توانسته اند به تاریخ سینما چیزی بیافزایند، وتاثیرشان نه تنها برهنر سینما که گاه بر روی مخاطبان سینما آنچنان بوده که نام وآثارشان با این هنر گره خورده است.

110 شخصیت تاثیرگذار سینما

البته پیشگامان سینما را در این فهرست نمی بینید، چرا که آنها آغازگران بودند واصل ماجرا. شخصیت هایی مثل توماس ادیسون، برادران لومیر، ژرژمه لیس و ده ها مخترع و آرتیست دیگر که بنیان سینما را گذاشتند. این فهرست تنها به تاریخ یکصد ساله سینما محدود نشده، بلکه شخصیت های قرن بیست ویکم که سینما را با تلاش وارد جریان جدیدی از تاریخ اش کرده اند در لیست یافت میشوند.

لیست ١١٠ چهره تاثیرگذار تاریخ سینما و فیلم های آن ها:

  1. سینما نبود که او بود (چارلی چاپلین)
  2. یاغی نابغه (اورسن ولز)
  3. شماره یک سینما (جان فورد)
  4. برفراز ابرها و قله ها (دیوید لین)
  5. نابغه ی سرخ (سرگئی میخائیلوویچ آیزنشتاین)
  6. سلطانِ رندان کلاسیک (کلارک گیبل)
  7. سینماگر مخاطبان،معلم سینماگران (آلفرد هیچکاک)
  8. شهروند رؤیایی (جیمز استیوارت
  9. جنتلمن کودک (کری گرانت)
  10. راز یک بانو (اینگرید برگمن)
  11. کاتبِ عاشق (مارتین اسکورسیزی)
  12. پدر خوانده ۲ (رابرت دنیرو)
  13. مُرده ی زنده (استیو مک کویین)
  14. اسطوره ی عصردیجیتال (جورج لوکاس)
  15. خالق«زبان» سینما (دیوید وارک گریفیث)
  16. اکسپرسیونیسم دراوج (فریتزلانگ)
  17. روایت گر تاریخ عامه پسند (سیسیل بدومیل)
  18. تبلیغاتچیِ مستندسازان (لنی ریفنشتال)
  19. شمایل تلخی وخوش قلبی (همفری بوگارت)
  20. پهلوان عصرمدرن (راسل کرو)
  21. چشم های کودک بی پناه (آل پاچینو)
  22. معنویت سینما (روبر برسون)
  23. معناگرای کبیر (آندری تارکوفسکی)
  24. سکوت یک زاهد (ژانپی یر ملویل)
  25. ضدقهرمان تنهای برج عقرب (آلن دلون)
  26. سامورایی اصیل (توشیرو میفونه)
  27. معلم قدرتمند زندگی وسینما (آکیرا کوروساوا)
  28. مرد کلام شوخ (بیلی وایلدر)
  29. الهه شکننده معصومیت (مریلین مونرو)
  30. استاد سانسورچی ها (ویل هیز)
  31. تکخال سینما (فرانسیس فورد کوپولا)
  32. عالیجناب بازیگری (مارلون براندو)
  33. پاپِ سینمای پاپ (راجر کورمن)
  34. کوکاکولای سینما (والت دیزنی)
  35. امیدواری یک آرمان گرا (فرانک کاپرا)
  36. فرشته ی سینما (فرانسوا تروفو)
  37. شورموسیقی (جان ویلیامز)
  38. پدرجاسوسان تکنولوژیک (یان فلمینگ)
  39. معدن رویا (فدریکو فللینی)
  40. زائرخانواده شرقی (یاسوجیرو اوزو)
  41. سالارسینمای کمال گرا (استنلی کوبریک)
  42. نماینده ی عصرپست مدرن (دیوید لینچ)
  43. مرشد کمال گرا (استیون اسپیلبرگ)
  44. ارباب رویا وکابوس (لوئیس بونوئل)
  45. سرآمدکودکان ستاره (شرلی تمپل)
  46. بازی سکوت وتنهایی (مارچلو ماسترویانی)
  47. آقای آینده (جیمز کامرون)
  48. فیلسوفِ بن بست ها (میشاییل هانکه)
  49. پدر موزیکال های بانشاط (جین کلی)
  50. مارتین لوترکینگِ سینما (سیدنی پوآتیه)
  51. ریشه ی مستندسازی (رابرت فلاهرتی)
  52. ستون سینمای سیاسی (اولیور استون)
  53. پایه گذار سینمای مستقل (جان کاساوتیس)
  54. عاشق کابوس ها وهیولاها (تیم برتون)
  55. یاغی رویابین (جانی دپ)
  56. سقراطِ نقد فیلم (آندره بازن)
  57. منتقد ریزبین، ژورنالیست موفق (پالین کیل)
  58. هگلِ جهان سینما (ژان لوک گدار)
  59. نواهایی از جان (انیو موریکونه)
  60. تاجِ رئالیسم شاعرانه (ژان رنوار)
  61. بانوی تمام عیار (آدری هپبورن)
  62. فرمالیست پرجاذبه (میکل آنجلو آنتونیونی)
  63. نبوغ وجنون (جک نیکلسون)
  64. استادسرگرمی وصراحت (هاوارد هاکس)
  65. واژه ساز تصویر (فردریش ویلهلم مورنائو)
  66. مردی که حرف آخر رامی زد (جان وین)
  67. پارتیزان سینما (پی یرپائولو پازولینی)
  68. نئورئالیستِ خیرخواه (ویتوریو دسیکا)
  69. تحلیل تاریخی بلاغت (دیوید بوردول)
  70. پیشنهادهای یک منتقد موثر (رابین وود)
  71. پارادوکس های روشنفکرانه (وودی آلن)
  72. رزم آور کمدین (جکی چان)
  73. فاتح هنرهای رزمی سینما (بروس لی)
  74. مدلِ مکانکی اکشن (آرنولد شوآرتزنگر)
  75. ازبوکس با شانس (سیلوستر استانوله)
  76. صنعتِ پنهان (اینگمار برگمان)
  77. تهیه کننده ای که زیاد میدانست (ایروینگ تالبرگ)
  78. جدال با اهریمن (رومن پولانسکی)
  79. نزدیک به نبوغ (لانا واندی واچوفسکی)
  80. نگارش با نور (ویتوریو استورارو)
  81. پدیده ی هزاره ی جدید (کریستوفر نولان)
  82. ازتئاتر به دل اجتماع (الیا کازان)
  83. هرچه کمتر،بهتر (جیمز دین)
  84. رندِ اسطوره پرداز (سرجیو لئونه)
  85. پایمردی،عدالت واصالت (کلینت ایستوود)
  86. شکوه صامت (کارل تئو دره یر)
  87. نوای تناقض وتردید (برنارد هرمان)
  88. سنت شکن آنارشیست (سام پکینپا)
  89. تضاد با قواعد (لارس فون تریه)
  90. عظمت چینی (ژانگ ییمو)
  91. بهترین قصه گوی اسپانیا (پدرو آلمودووار)
  92. ابرمرد مستقل ها (رابرت ردفورد)
  93. افسون استقلال (رابرت آلتمن)
  94. از نسل نو (آلن رنه)
  95. تولیدکننده ی جاه طلب (دیوید اوسلزنیک)
  96. شکوه ملودرام (داگلاس سیرک)
  97. سرسلسله ی عنوان بندی وطراحی پوستر (سائول باس)
  98. معمار بصری (گرگ تولند)
  99. متخصص هجویه سازی (مل بروکس)
  100. مهندسِ ذهنهای عجیب (دیوید فینچر)
  101. اسطوره ی پاپ (کوئنتین تارانتینو)
  102. رییس بزرگ (رابرت ایوانز)
  103. کمدیِ هوشمند (ارنست لوبیچ)
  104. غولِ مستقلِ صنعت سینما (هاروی واینستاین)
  105. شماره یک هند (آمیتا باچان)
  106. قهرمانِ احساسات گرایان (راج کاپور)
  107. پیچیدگیِ سادگی (عباس کیارستمی)
  108. ترس و فلسفه (استیون کینگ)
  109. نگارگر ابرقهرمان ها (استن لی)
  110. تصویرساز شرق (هایائو میازاکی)

 

  • ani been