استراتژی های بازاریابی همیشه باید مورد بازنگری قرار بگیرند ، زیرا فناوری موجود در اختیار ما همچنان در حال تغییر و تحول است.
در حالی که بازاریابی ویدئویی مفهوم جدیدی نیست ، نحوه کار تیم بازاریابی برای ایجاد استراتژی خود همیشه در حال تغییر است.
به لطف محبوبیت رسانه های اجتماعی ، تیم های بازاریابی در تلاشند تا تلاش خود را برای بازاریابی ویدیویی برای افزایش تعامل کلی در هر یک از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی خود تغییر دهند.
با چنین رقمی ، جای تعجب نیست که تیم های بازاریابی در مقایسه با محتوای سنتی تر ، تمرکز خود را به سمت ویدئو معطوف می کنند.
بازاریابی ویدئویی چیست؟
بازاریابی ویدئویی استراتژی طراحی شده توسط تیم های بازاریابی برای ایجاد ، نظارت و استفاده از فیلم ها به عنوان وسیله ای برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود برای مخاطبان هدف خود است.
ایده این است که اعضای مخاطب را با روشی ساده و آسان هضم با نام تجاری درگیر کنیم.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟
بازاریابی شبکه های اجتماعی استراتژی تعامل با مخاطبان هدف شما از طریق سیستم عامل های رسانه های اجتماعی است ، مانند:
فیس بوک
اینستاگرام
توییتر
اسنپ چت
یوتیوب
افراد هفته ای چند بار از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ، اگر نه روزانه ، بنابراین جای تعجب نیست که چرا بازاریابان به شدت روی افزایش تلاش های بازاریابی خود در این سیستم عامل ها تمرکز می کنند.
مواردی که باید هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی ویدیویی برای رسانه های اجتماعی بدانید
ایجاد یک استراتژی بازاریابی ویدئویی برای رسانه های اجتماعی راهی عالی برای تعامل بیشتر با موارد زیر است که قبلاً در سایت های مختلف ایجاد کرده اید.
در حالی که YouTube سلطان محتوای ویدیویی است ، کاربران رسانه های اجتماعی اظهار دارند که در حال مشاهده فیلم های بیشتری در سایت های رسانه های اجتماعی مانند Facebook هستند.
چگونه یک استراتژی بازاریابی ویدیویی تدوین کنیم
مرحله 1. اهداف خود را مشخص کنید
به طور کلی ، استراتژی بازاریابی ویدئویی شما باید مخاطبان شما را آموزش دهد، فریب دهد یا آنها را الهام بخشد.
مرحله 2. مخاطبان خود را درک کنید
درباره مخاطبان خود تحقیق کنید تا با آنها ارتباط بهتری برقرار کنید. اگرچه فیلم ها در همه مراحل کانال بازاریابی کار می کنند، فیلم شما باید نشان دهنده مرحله مخاطب هدف شما در کانال بازاریابی باشد.
مرحله 3. بودجه تعیین کنید
بودجه بیشتری برای بازاریابی ویدیویی لزوماً تضمین تبدیل یا موفقیت بیشتر نیست.
مرحله 4. نوعی ویدیو را انتخاب کنید
قبل از شروع فیلمبرداری، باید نوع ویدیوی بازاریابی و داستانی که می خواهید تعریف کنید را تعیین کنید.
مرحله 5. کانال های توزیع خود را انتخاب کنید
هنگامی که شخصیت خریدار خود را درک کردید، یافتن مکانی که می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید آسان است.
مرحله 6. برای حداکثر تبدیل بهینه سازی کنید
با دنبال کردن تمام مراحل بالا، مراحل زیادی را برای شروع یک کمپین موفق بازاریابی ویدیویی دارید.
مرحله 7. عملکرد را پیگیری کنید
میزان تأثیر بازاریابی ویدیویی خود را اندازه بگیرید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی مفید نیست.
منابع: