همیشه میتوانیم هرکدام از فیلمهایی که در اینترنت میبینیم را در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام یا فیسبوک و توییتر با دیگران به اشتراک بگذاریم. اما امکان اینکه این ویدیوها توسط دیگران دیده شوند و یا حتی وایرال شوند تنها در صورتی خواهد بود که ما ویدئو را به صورت اختصاصی برای آن شبکه اجتماعی و مخاطبان آن ساخته و بهینه کرده باشیم.
یک تفاوت عمده بین ویدیوها در شبکههای اجتماعی و سایر ویدیوها در اینترنت این است که در فضایی مانند اینستاگرام، ویدیوها به صورت گذرا و تصادفی در برابر مخاطبان قرار میگیرند. معمولا در این موارد کاربران با اسکرول کردن صفحه اینستاگرام ، توییتر یا فیسبوک خود به صورت اتفاقی ویدیوها را میبینند. اما در جایی مانند آپارات یا یوتیوب کاربران برای موضوعی خاص جستجو میکنند و دنبال پاسخ خود هستند.
اینکه ویدیوی شما در شبکههای اجماعی دیده شود تماما به این بستگی دارد که چقدر در ثانیههای ابتدایی نظر بیننده را به خود جلب کند.
خوشبختانه تکنیکهایی وجود دارند که به شما کمک میکنند در میان تعداد بی شمار ویدیوها، یک سر و گردن بالاتر باشید و شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید.
ما در آنیبین یک لیست 11 تایی از ویدیوهایی که در شبکههای اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام بهتر از همه دیده میشوند را برای شما گردآوری کرده ایم تا با استفاده از آنها استراتژی ویدئومارکتینگ خود را تقویت کنید.
1. مصاحبه و سوال جواب
مصاحبه و سوال و جواب راحت ترین راه برای مخاطب شماست تا به پاسخ سوالاتش برسد. با مشتریان، مدیران و یا همکاران خود مصاحبهی کوتاهی ضبط کنید و آن را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
2. پشت صحنه
مردم عاشق این هستند که از پشت پردهها با خبر شوند. بهترین راه برای ایجاد اعتماد بین مشتری و برند شما این است بدون پرده در مورد شرکت و سازمان خودتان ویدیویی بسازید و خارج از قواعد همیشگی آنچه در مجموعه تان میگذرد را با بقیه نشان دهید. افراد داخل مجموعه تان را به بقیه نشان دهید تا به شما بیش از پیش اعتماد کنند. ما در کانون آنیبین همیشه پشت صحنه پروژه های خود را در نمونه کارها قرار می دهیم.
3. معرفی محصول یا خدمات
در مطالعاتی که انجام شده مشخص شده 78% مردم تصمیم نهایی را در خرید محصولات مورد نیازشان پس از دیدن ویدیوهای معرفی محصول و یا سایر ویدیوها برند مورد نظرشان میگیرند. ویدئو بهترین را برای نشان دادن جلوههای خوب محصول یا خدمات شماست.
4. ویدئوهای لایو (پخش زنده)
اکثر پلتفرمهای اجتماعی امکان پخش زنده را برای کاربران فراهم کردهاند. پخش زنده امکانی است تا با استفاده از آن برند شما شفافتر و نزدیک تر به مخاطب نشان داده شود. از پخش زنده قرعه کشیها گرفته تا نمایش اتفاقاتی که در سازمان شما میافتد.
5. اعلام تخفیفها و جشنوارههای فروش
همه مردم تخفیف را دوست دارند. به دنبال کنندگان شبکههای اجتماعی خوتان این امکان را بدهید تا با تخفیف بیشتری نسبت به سایرین از شما خرید کنند.
6. ویدئوهای تولید شده توسط مشتریان و کاربران شما
همه میدانیم که تولید ویدئو کار راحت یا ارزانی نیست. خوب است گاهی از مشتریان و مخاطبانتان بخواهید ویدئوهایی را که به برند شما مرتبط است تهیه کرده و آنها را به نام خودشان نمایش دهید. حتما با استقبال زیادی مواجه خواهید شد.
7. مسابقات و قرعهکشیها
چه کسی است که از جایزه خوشش نیاید؟ با طراحی مسابقاتی، مخاطبانتان را مجبور به ماندن در صفحاتتان و درگیر شدن با مسابقات برندتان نمایید. با تهیه ویدیوهایی مسابقاتتان را تبلیغ کنید و با این کار سیل دنبال کنندگان را مشاهده کنید. ما در کانون آنیبین به برندها کمک می کنیم تا با برپایی مسابقات اینستاگرامی نرخ مشارکت مخاطبان خود را افزایش دهند.
8. فراخوانها و رونماییها
اعلام اخبار مجموعهتان و یا ورود محصول و خدمات جدید شما به بازار. این یکی از بهترین خوراکهای شبکه اجتماعی شما خواهد بود. اگر ویدیوی مورد نظر را در فضایی غیر رسمی و شاد بسازید تاثیر آن چند برابر خواهد بود.
9. رویدادها: نمایشگاه و …
حس کنجکاوی و از قافله عقب ماندن را در مخاطبانتان تحریک کنید. به این صورت که با گزارشهای منظم از نمایشگاهها و رویدادهای مجموعهتان ترغیب شوند بیشتر با شما تعامل داشته باشند.
10. اخبار و اعلامیههای فوری
دو سوم افراد جامعه حداقل بخشی از اخبار روزانه شان را از شبکههای اجتماعی دریافت میکنند. اگرچه بسیار مهم است تا مراقب باشید به طور آزار دهنده ای از اخبار روز موج سواری نگیرید، اما میتوانید با هوشمندی از اخبار روز برای به میان آمدن اسم برندتان بهره بگیرید. مثلا میتوانید با ساخت ویدیویی کوتاه خوشحالی خود را از برد تیم فوتبال محبوب مخاطبانتان نشان دهید.
11. آموزشها و پاسخ به سوالات
در آخرین مورد بهتر است به این مورد اشاره کنیم که ویدیوهای آموزشی همیشه از پربیننده ترین ویدیوهای شبکههای اجتماعی هستند. آن را به بهترین نحو برای پیشبرد اهداف بازاریابی خود به کار بگیرید. مثلا با تولید ویدیوهای کوتاه حداکثر 2 دقیقه ای مواردی که میتواند برای مخاطبتان جذاب باشد را برایشان آموزش دهید.
- ۹۹/۰۴/۱۶